באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

הדרך לסטייק המושלם מתחילה בגריל מקצועי

הדרך לסטייק המושלם מתחילה בגריל מקצועי

הסטייק המושלם הוא הרבה יותר מסטייק מושלם. על הגריל לא רק מונח נתח בשר אלא גם הכבוד הגברי, המוניטין כמומחה וכמובן האתגר.

 

אם נשים בצד את כל השיטות שאימצת לאורך השנים, אמנות הצלייה מתחילה ממשהו הרבה יותר בסיסי – איכות הגריל שאתם משתמשים בו. איך בוחרים את הגריל שמתאים לכם? ממש ככה:

 

עוצמת הלהבה

בשפה המקצועית עוצמת הגריל נמדדת ב-BTU (British Thermal Unit) ובפשטות היא מציינת יחידת חום. ככל אצבע: ככל שה-BTU גבוה כך עוצמת הצלייה תהיה גבוהה יותר. חשוב להבין כי BTU הוא עוצמת החום הנפרשת לכל רוחב הגריל ולכן יש להשוות בין גרילים שונים לפי יחס BTU לס"מ.

 

מבערים

בגריל איכותי המבערים עשויים חומר איכותי בעל אורך חיים גבוהה, מספרם מתאים לצרכים שלך והם מפוזרים בצורה אחידה לרוחב הגריל.

 

ההמלצה הגורפת היא לרכוש גריל עם לכל הפחות שני מבערים כדי לצלות במקביל בשרים, הדורשים עוצמת צלייה גבוהה עם דגים, פירות וכל מאכל הדורש צלייה עדינה.

 

בנוסף, חשוב לבדוק מאיזה חומר מיוצרים המבערים. שני החומרים האיכותיים ביותר הם מבערי נירוסטה ומבערי ברזל יצוק. מבערים איכותיים מאריכים שנים ומבטיחים עוצמת חימום גבוהה ורציפה. שטח הכיסוי המומלץ לכל מבער הוא 25 ס"מ מרוחב הרשת. כך למשל, בגריל ברוחב מטר צריכים להיות ארבעה מבערים.

 

פיזור חום

פיזור חום אחיד ושמירה על רמת חום גבוהה חושבים ביותר בצלייה מקצועית. בשוק קיימות רשתות שעשויות משלושה חומרי גלם: ברזל יצוק, ברזל יצוק מצופה נירוסטה או אמייל ורשת נירוסטה. בעוד שברשת הברזל היצוק עבודת התחזוקה היא הרבה ביותר (שמסתכמת בניקוי ושימון לאחר הבישול), זוהי הרשת אשר שומרת על רמת חום אחידה וגבוהה ומפיצה אותה באופן אחיד. רשת גריל אופטימלית עשויה פסים עבים ומרווחים צרים.

 

לצפייה במבחר הגרילים שלנו

אבזור

רבים נוטים להמעיט בחשיבות האבזור, אבל דווקא אלה הם הפרטים שהופכים את העבודה לפשוטה ולנעימה יותר.

 

מבער צד לחימום תבשילים, טיגון צ'יפס פריך או לבישול קפה הוא אחת התוספות שמתבררות כמועילות וחשובות. מבער צד להבה.

 

מכסה שזמין בדגמים נבחרים חיוני לא רק להגנת הגריל והמבערים אלא יוצר גם תנור שיכול להגיע גם ל-180 מעלות. כך הוא יוצר סביבה מעולה לצלייה ארוכה ואיטית של נתחים, לשמירה על חום של בשרים ותבשילים אחרים ולעישון מהיר של דגים. מכסה נירוסטה הוא המומלץ ביותר בגלל יכולת אגירת החום, העמידות הגבוהה וקלות הניקוי.

 

מדפי עבודה מתקפלים הופכים את העבודה לנעימה ומהירה יותר, ומיתרים את השולחנות הקטנים ושאר האלתורים שבכל מקרה תדרשו להם.

 

 

תקן, חלקי חילוף ואחריות

כמוצר שצריך לעמוד בסטנדרט בטיחות גבוהה (אחרי הכל, זהו מכשיר גז), הכרחי לוודא כי תקן נבדק ועבר את מכון התקנים בישראל. שימו לב כי הביטוי "עומד בדרישות התקן" לא אומר כי המוצר אכן נבדק ומצא תקין לשימוש, ולעיתים אפילו להפך.

 

הקפידו לברר מי עומד מאחורי תעודת האחריות. האם מדובר במשווק בלבד או ביבואן. כמו כן, מהו אורך האחריות על הגריל, על אילו חלקים האחריות תקפה ומהי זמינות חלקי החילוף.

 

תמונה