באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

חומר למחשבה למחפשים פתרונות ריהוט לחצר

חומר למחשבה למחפשים פתרונות ריהוט לחצר

מי ששפר עליו מזלו וברשותו בית פרטי צמוד חצר, שואף בדרך כלל להפוך את השטח הזה לפינת מרגוע ירוקה, אשר בה יוכל להתרווח להנאתו לאחר יום עבודה, לשבת עם חברים, לערוך ארוחות משפחתיות או להשתזף בפרטיות. אצל רובנו, גדולים בדרך כלל החלומות, בהרבה מהשטח המרובע של החצר שלנו. אבל, גם אם מדובר באזור קטן יחסית ובתקציב צנוע, ניתנים מרבית החלומות להגשמה, גם אם צריך לעבוד קשה יותר כדי להגשים אותם. הדבר החשוב ביותר בבניית פנטזיה בחצר, הוא לתכנן את העבודה לפרטיה לפני שמתחילים. גם אם לא חסר לכם כסף להשקיע, חבל להתחיל לרכוש אביזרים לפני שמבינים את הנושא לעומקו. הנה מספר עצות "עשה" ו"אל תעשה", אשר יקלו עליכם להבין, לתכנן ולקבל החלטות.

 

אדמה, רוח ואש

בואו נתחיל מהשטח עצמו. לא מדובר עדיין על עיצוב האזור, אלא על מיקומו, סוג הקרקע והמבנה הכללי שלו. האם הבית שלכם בנוי על צלע גבעה? האם השטח בחזית הבית או שמדובר בחצר אחורית? מה נמצא בשכנות לחצר? האם אתם מתגוררים בכפר עם פרטיות יחסית? האם מסביב לחצר צמחיה או שמדובר בבית עירוני צמוד קרקע הגובל בחצר של השכנים? התשובות לשאלות האלו חשובות, מפני שיתכן ותצטרכו לשקול בניית מדרגות המובילות מהבית אל החצר, או, לחילופין, למלא אדמה כדי ליישר את הקרקע, במידה וחצר תלולה. יכול להיות שתצטרכו לשקול גידור מתאים, אם המדובר בחצר שממוקמת בחזית, וגם העיצוב ישתנה בהתאם לתשובה זו. הרי לא תרצו להשתזף לעיני כל השכונה, או להפוך את החצר קלה לפריצה. לכל מה שנמצא בשכנות לחצר, חשיבות גדולה לא פחות. אם מדובר, למשל, באזור מוקף צמחיה צפופה, תצטרכו להשקיע מחשבה בנוגע לבטיחות מפני שריפות.

 

מה שבא לפני (או מתחת) לפתרונות ריהוט לחצר – הריצוף

לפני שאתם שוקלים פתרונות ריהוט לחצר שלכם, שאלו את עצמכם אם אתם מעוניינים לרצף את השטח או לגדל דשא ולמקם עליו את ריהוט הגינה. כמו בכל תחום בחיים, גם כאן, יש, כמובן, יתרונות וחסרונות לכל החלטה: ריצוף – יקל עליכם לנקות את השטח ואין הגבלה לכמות או כובד הרהיטים שממוקמים עליו, מצד שני, הוא יעלה את ההוצאות בצורה ניכרת. ריצוף דורש עבודת הכנה – הרי לא מניחים את המרצפות על האדמה ומסדרים רהיטים. זכרו שיש לפלס את הקרקע ולפרוס תשתית בטון יסודית, או לפחות לכסות את הקרקע ביריעות פלסטיק, כדי למנוע צמיחת עשבי בר בין חריצי המרצפות. בחרו בריצוף החצר, אם יש לכם תקציב מתאים – אחרי ההוצאה הגדולה הראשונית, קל יהיה לתחזק את המקום לאורך זמן. דשא – זול בהרבה מריצוף, אבל רק לטווח הקצר, מפני שבטווח הארוך תצטרכו לשלם חשבון מים לא קטן, לרכוש מכסחת דשא, לתחזק ולטפח אותו בצורה קבועה. דשא גם יגביל את סוג הריהוט שלכם. מי שהתנסה בכיסוח דשא מסביב לעצים ושיחים, יודע על מה מדובר כאן. אם תמקמו רהיטים כבדים על דשא, תצטרכו להזיז אותם ממקומם בכל פעם שאתם קוצצים. דשא יהווה בחירה מצוינת, במקרה שהשטח שלכם קטן ולא תאלצו לבלות שעות בקיצוצו או לבזבז מים רבים בהשקייתו. פתרונות ריהוט לחצר בה צומח דשא, יהיו רהיטים קלי משקל העשויים ראטן, פלסטיק או במבוק. את פינות הישיבה הכבדות עשויות העץ, שימרו ליום בו תחליטו לרצף.

 

 

הערה חשובה:

חשוב להתייעץ עם מומחה בנושא בטיחות. רבים מעוניינים בערכת גריל גדולה ומשוכללת בחצר שלהם, אבל שוכחים שמסביב צמחיה צפופה ויבשה יחסית, או שמדובר באזור בארץ בו הרוח חזקה. גם אם מצוי בחצר ברז הצמוד לצינור השקיה, לא כדאי להסתמך עליו בלבד. עם מזג האוויר אצלנו, אנו כבר יודעים (ולצערנו, מניסיון), מהי התשובה לשאלה "כמה מהר פושטת אש בצמחיה ובמבנים?".

 

פינת גן עדן

אם עברתם את כל השלבים הקודמים – כבר שקלתם, בדקתם, ריצפתם או קצצתם, הגיע הזמן למחשבה על העיצוב, מאחר וחצר מטופחת תגרום לכם נחת ותחושה של חופשה, גם אם אין בה ג'קוזי או בריכה חצי אולימפית. כמובן שמעצב צמוד יחסוך לכם זמן וינהל את העבודה, אבל גם אם התקציב שלכם לא בשמיים, אתם עדיין יכולים לעצב את פינת החמד שלכם בצורה יעילה ולהגיע לתוצאות יפיפיות, כי אין צורך לקחת מעצב או אדריכל גנים על מנת למצוא פתרונות ריהוט או אביזרים לחצר שלכם. חשוב להבין את ההבדל בין סוגי רהיטי הגינה השונים. משמעות ההבדל היא ביעילות השמירה עליו לאורך זמן ובנוחות השימוש. עיצוב נכון ומאוזן צבעים הוא נפלא, אך מאבד ממשמעותו אם הריהוט היקר והכבד דהה בשמש, או, כשגילינו, לאכזבתנו, שהשמשיות המשובחות העשויות כותנה מצרית, בעצם מיותרות בשל ריבוי עצים ורוח. שיקול דעת ופשרה בין יופי לנוחות, יביאו לתוצאות ויגרמו לכם נחת לאורך שנים, לעומת מורת הרוח שתלווה אתכם, בכל פעם שתשבו על ריהוט מעוצב להפליא, אך לא נוח. לחומרי הגלם מהם עשויים הרהיטים ואביזרי הגינה, משמעות גם כשמדובר על קלות ההזזה (כי פתאום יורד גשם, או מציאותי יותר בישראל, במקרה של סופת אבק), קלות הניקוי (תבינו את זה כשהילדים ינגבו על ריהוט הבד אצבעות שקודם נטבלו בשוקולד למריחה), נוחות הישיבה/השימוש (כי, בכל זאת, אלה אינם נרות חנוכה, לראותם בלבד) וצבעם (צריך לזכור כי בשמש הישראלית אנחנו עוסקים).

 

אז מה היה לנו שם?

אם קודם לא היה לכם מושג קלוש בנושא, כעת, כבר יש לכם מספיק מידע כדי להתחיל את תהליך קבלת ההחלטות:

 

הכינו רשימה הכוללת את גודל החצר וצורתה, ואת מה שממוקם בשכנות לה.

ברשימה נוספת, אספו את כל החלומות ומשאלות הלב שיש לכם לגבי החצר.

חלקו את "מבצע פינת גן עדן" לפי תחומי העבודה השונים: הכנת השטח, פתרונות ריהוט לחצר, האביזרים הנלווים (גריל, אח, בריכה, צמחיה או גינת ירק).

בצעו הערכה כספית (לחומרה) של כל שלב בעבודה ובדקו אם התוצאה תואמת את התקציב עליו חשבתם מראש.

אם התוצאה גבוהה בהרבה מהתקציב, וותרו על מפל המים ה"כאילו טבעי" וגם על שורת עצי הבאובב. התמקדו בהגיוני ובשימושי, את הקישוטים תמיד תוכלו להוסיף מאוחר יותר.