באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

9 טיפים לרכישת פינות אוכל

9 טיפים לרכישת פינות אוכל

פינות האוכל, במובן השמרן והמסורתי של המושג, שימשו, מן הסתם, כמקום בו ישבה כל המשפחה וסעדה את ליבה. עם זאת, עם השנים, כאשר גבולות החלל שבבית וייעודיהם הפכו לנוקשים הרבה פחות, פינות אוכל אינן משמשות לאכילה בלבד, אלא כמו הסלון, הן מרחב רב גוני שיש לו שימושים רבים. למשל, ילדים בגילאי בית הספר אשר מזמינים חברים להכנת שיעורים משותפת יכולים לעשות זאת בפינת האוכל הביתית, אתם יכולים לקרוא את העיתון (או לקרוא את החדשות בסלולרי או בטאבלט) ליד קפה הבוקר שלכם, אתם יכולים לפרוש על שולחן האוכל תוכניות, גזרות תפירה או תרשימים גדולים ולעבוד עליהם וכד'.

 

מהו הריהוט המרכיב פינת אוכל?

באופן עקרוני, פינת אוכל מורכבת משולחן אוכל ומספר כיסאות. אולם, זהו הבסיס בלבד, מאחר ותוספות שונות (כמו שטיח או תאורה ייחודית המשתלשלת מהתקרה במרכז השולחן על מנת לספק מקסימום תאורה בעת השהיה בפינת האוכל) מתווספות אליה, בהתאם לרוח העיצובית ולאווירה שרוצים להעניק לפינה החשובה הזו.

 

תמונה ללא תיאור

 

פינות אוכל – כיצד בוחרים את השולחן הנכון?

מאחר ושולחן האוכל נחשב לפריט הריהוט הדומיננטי, הגדול ביותר והקשה ביותר להעברה ממקום למקום, רוב הטיפים והעצות שניתן למצוא ברשת מתמקדים בבחירתו. הנה כמה טיפים טובים לדוגמה:

 

רוצים פינת אוכל במראה עכשווי? בחרו בגווני עץ כהים מאד או בהירים מאד, ברהיטי מתכת או בפינת אוכל המשלבת חומרים שונים (כמו מתכת וזכוכית). משטחי שולחן דקים, קווים מתוחכמים, רגליים מחודדות וזוויות חדות, הם פרטים שיוצרים מראה כזה. מה טרנדי בעיצוב זה? שולחנות בסגנון תעשייתי, שילובי עץ ומתכת, משטחי שולחן מבריקים, מעוצבים בסגנון או מחומר יוצאי דופן וייחודיים.

מחפשים פינת אוכל במראה הקלאסי? בחרו בגווני עץ החמים, בריהוט בעל רגליים מגושמות ומינימום פרטים קטנים (ללא קישוטים ופרזולים מיותרים). אלה יספקו לחדר מראה נינוח, חסר גיל, ובמקביל, יספרו לכם פינת אוכל פרקטית שלא תצריך מכם התעסקות מיותרת בניקויה ובתחזוקה.

מחפשים את המראה הכפרי? שולחן עץ בעל פלטה עבה ורגליים מגושמות. בחללים כהים או חשוכים, לכו על גימור בצבע לבן, בחדרים מוארים, עץ כהה יכול להשיג ניגודיות דרמטית מעניינת.

האם על השולחן להתאים מבחינה סגנונית לשאר ריהוט פינת האוכל? לרוב, קניית פינת אוכל איננה מסתכמת בקניית השולחן בלבד, אלא מהווה חלק מקניה רחבה וכוללת יותר של כל מה שנמצא בפינה כזו: הכיסאות, התאורה, פריטי האחסון (שידה, מזנון), אמנם, הפריטים אינם חייבים להתאים האחד לשני באופן מושלם (אם כי ישנן אסכולות עיצוביות הגורסות כך), אבל אתה צריך לשאוף לאחדות מסוימת, לקו משותף, בבחירת חומרי הגלם, בבחירת הגוון, או בכל קריטריון אחר. יש לזכור כי רהיטים תואמים, מעניקים לפינת האוכל מראה מסודר ויעיל יותר. אם בכוונתכם להוסיף פרטי ריהוט נוספים לפינת האוכל, אולי משום שכרגע, התקציב שלכם מוגבל במקצת, נסו לוודא כי לא מדובר בסדרות ריהוט אשר ייצורן עתיד להיפסק בקרוב.

האם השולחן שבחרתם מתאים לסגנון חייכם? במידה ויש לכם ילדים צעירים, אתם מתכננים כאלה, או שאתם משתמשים בשולחן פינת האוכל כבמשטח עבודה נוסף לתחביביכם או לבישול, תצטרכו לבחור שולחן קצת פחות "מפונפן" ופחות פגיע, בעל משטח שלא ייפגע ממכה או שריטה, או שאלה, במידה ויקרו, לא יורגשו באופן בולט ומודגש מידי ולא יכערו את השולחן. אופציה נוספת, במקרה כזה, לבחור שולחן במראה מחוספס, ש"פגמים" כאלה רק יוסיפו לאופיו.

שטח פינת האוכל שלכם דחוק במקצת? צבעים בהירים וחומרים רפלקטיביים בהחלט יסייעו ליצור רושם של שטח גדול יותר, אבל גם לצורתו של שולחן האוכל תפקיד חשוב. שולחנות אוכל עגולים יאכלסו סביבם לא פחות סועדים משולחנות מרובעים או מלבניים, אבל יתפסו הרבה פחות מקום והרבה פחות שטח בעינו של המתבונן. אם אתם נחושים בדעתכם לשלב שולחן מלבני, למה שלא תתאימו לו ספסל במקום כיסאות בודדים כדי לחסוך במקום?

האם שולחן האוכל מתאים לפינת האוכל שלכם מבחינת גודלו? הדרך המהירה ביותר לבדוק אם שולחן ספציפי יתאים למקום העומד לרשותכם, או להחליט על גודל השולחן האידיאלי מלכתחילה, היא לפרוש דפי עיתון על הרצפה, כשאתם מותירים מרווח מספיק בין קצות הנייר לקירות עבור הכיסאות או כל ריהוט אחר. השאירו מרווח של לפחות 60 ס"מ בין השולחן לקיר, אבל במצב אידיאלי – 90 הרבה יותר טוב. גבהי שולחנות אוכל משתנים, כך שאם אתם קונים את הכיסאות בנפרד ולא כפינת אוכל יחד עם השולחן, בדקו את הגובה בזהירות כדי להחליט על הגובה המתאים.

כיצד יודעים כמה אנשים יכולים לשבת מסביב לשולחן האוכל? שריינו 55-60 ס"מ לאדם בשולחן מלבני או מרובע ו-75 ס"מ לאדם בשולחן עגול. במידה ובחרתם כיסאות בעלי ידיות, תצטרכו לקחת גם את רוחבן בחשבון (לרוב, תוספת של עוד 10 ס"מ לאדם).

כיצד לבדוק את איכותו של שולחן האוכל ששמתם עליו עין? שולחן האוכל צריך לעמוד באופן יציב על הרגליים, ולא להתנדנד כשאתם מפעילים עליו לחץ. חיבורי זנביון (Dovetailed joints) הם שיטה מסורתית ליצירת רהיטים, כמו גם חיבורי פינים (Dowelled joints). ריהוט זול יותר עשוי להיות מחובר באמצעות ברגים או פשוט משודך. שולחנות מעץ מלא כבדים ויציבים יותר מאלו שנעשו מפורניר או פורמייקה.

 

 

 

טיפ אחרון לסיום:

וודאו באיזה מצב מגיעים רהיטי פינת האוכל שלכם (מורכבים או דורשים הרכבה) במידה והרהיטים מגיעים מורכבים, וודאו כי הם יכולים לעבור בנתיב שמהכניסה לבנין / בית ועד לפינת האוכל שלכם. במידה והם מגיעים מפורקים, בררו באחריות מי להרכיב אותם, על מנת שלא תסתכנו באובדן האחריות עליהם, במידה ואתם מרכיבים אותם בעצמכם.

 

לייעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אל המקצוענים לריהוט גן איכותי