באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

איך לבחור מערכות ישיבה לחצר

איך לבחור מערכות ישיבה לחצר

אנחנו חיים בישראל, ולכן, יש לנו המון סיבות טובות לבלות בחצר הבית הפרטי שלנו בכל ימות השנה. ערבי הקיץ, האביב, הסתיו (וגם חלק מימות החורף) נעימים, ומזג האוויר הנוח מאפשר לנו להעביר את הפעילות המשפחתית או האישית מבין 4 קירות הבית, אל האוויר הצח, שבגינה או בחצר שלנו. מובן לגמרי, כי, כאשר אנחנו מתכוונים לבלות זמן בחצר שלנו, נצטרך לארגן לעצמנו אותה בצורה הנוחה ביותר האפשרית: שולחן (עליו נוכל להניח את כוס המשקה או הקפה), כסאות או ספה, הדום קטן לרגליים (הפחות מנומסים, יכולים להניח את הרגליים על השולחן, אנחנו לא נגלה לאף אחד), אולי אפילו שטיחון קטן וצבעוני שיאפשר לנו לחלוץ נעליים ולשבת יחפים (מה יש? גינה שלנו, מותר לנו לחוש הכי בנוח שאפשר)… אוקיי, כאן, מתחילים הדברים קצת להסתבך, כי ישנן המון מערכות ישיבה לחצר ולגינה, אז איך נבחר מביניהן את המוצלחת ביותר? החלוקה ההגיונית ביותר, נוגעת לחומרים מהם עשויות מערכות הישיבה, וגם כאלה – ישנם לא מעט.

 

 

מערכות ישיבה לחצר העשויות מברזל מחושל

מדובר במערכות ישיבה כבדות, אשר מתאימות במיוחד לאזורים בהם ישנן רוחות במהירות גבוהה, אשר עלולות להעיף מערכות ישיבה העשויות מחומרים קלים יותר. עם זאת, באזורים לחים או מלוחים במיוחד (בישובים לאורך מישור החוף, לדוגמה), מערכות ישיבה לחצר העשויות ברזל עלולות לפתח קורוזיה, במידה ולא תטופלנה כנדרש. בגלל משקלו, הריהוט דורש העמדה על משטח יציב (כמו יציקת בטון או דק עשוי עץ) ואיננו מתאים לחצרות שבהן מדשאות, אבנים שאינן יציבות, חול, אדמה שאיננה מהודקת וכן הלאה.

 

טיפ קטן: כשאתם קונים רהיטי ברזל, הצטיידו בלכה למתכת או כל חומר מנטרל חלודה אחר, ובמידה ואתם רואים פגיעה בציפוי או בצבע שעל הברזל, טפלו בכך מיד. באזורים לחים או מלוחים, מומלץ למרוח חומרים מנטרלי חלודה את נקודות החיבור (הריתוכים), על מנת לשמור עליהם מפגעי מזג האוויר.

 

מערכות ישיבה עשויות אלומיניום

סוג נוסף של רהיטי מתכת, אבל מתאימים הרבה יותר לאקלים הישראלי מרהיטי הברזל, הם רהיטי האלומיניום. מדובר בחומר קל, שאיננו מחליד והוא קל לתחזוקה. לעיתים קרובות הרהיטים מרופדים בכריות ישיבה נוחות או בכיסוי המולבש על הכסא, הספסל או הספה.

 

טיפ קטן: הצד של הטקסטיל הוא החלק היותר פגיע במערכות ישיבה מאלומיניום, ולפעמים, אחרי שרכשתם מערכת מסדרה מסוימת, ייצורה מופסק ואתם נאלצים לחפש תחליפים, שלא בהכרח מתאימים למקור. לכן כשאתם קונים מערכת כזו, הצטיידו, ליתר בטחון בעוד שתיים-שלוש ציפיות תואמות (אפילו ללא המילוי). את המילוי תוכלו להשלים מאוחר יותר, כאשר הכיסויים הישנים יתבלו, והחדשים יוכנסו לשימוש.

 

מערכות ישיבה עשויות פלסטיק ממוחזר ופולימרים

מוצרים סינתטיים עמידים כמו MGP (Marine Grade Polymer) ופלסטיק ממוחזר עשויים ממיכלי חלב ממוחזרים ומהווים בחירה מצוינת באקלים הישראלי הלח. הרהיטים מעוצבים כך שחומרי הגלם נראים כמו עץ צבוע, ובניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, הם כבדים מספיק כדי לא לעוף ברוחות במהירות גדולה. בנוסף לכך, עמידותם ואי הצורך בצביעה תקופתית או באיטום (בניגוד לחומרי הגלם האורגניים, למשל), הופכים אותם ליעילים מאד בכל מזג אוויר.

 

טיפ קטן: ברהיטים מסוג זה ניתן לוותר על הטקסטיל הנלווה, רק שימו לב לבדוק פיזית את נוחות הישיבה על הכיסאות והספות, ואל תנסו לחסוך לעצמכם זמן בהזמנה אונליין, כי אתם עלולים לגלות שקנית כיסא מדהים, רק שהוא עד כדי כך "נוח", שאתם מעדיפים לעמוד לידו ולהתפעל ממנו, ולא לשבת עליו. 🙂

 

מערכות ישיבה לחצר העשויות מעץ

בשבחו של העץ כחומר גלם קלאסי, אין צורך לספר, אז נתמקד דווקא באזהרות, בפחים שבהם אתם עלולים ליפול. ישנם סוגי עץ רבים ושונים. אחדים מהם, בשל צפיפותם מתאימים יותר לריהוט חצר או גינה (כמו אקליפטוס, טיק או Shorea, המוכר בשם עצי סל Sal). ודאו מראש כי אתם יודעים באיזה עץ מדובר וכיצד יש לתחזק אותו כדי לשמור עליו מפני פיצול, ריקבון, מזיקים וכד'. השתדלו להימנע מרהיטי עץ שחלקים מודבקים יחד, והעדיפו רהיטים המחוברים בחיבורי זנביון (Dovetailed joints), חיבורי פינים (Dowelled joints), הברגה וכן הלאה.

 

מערכות ישיבה לחצר – מרככים את המסגרות עם כריות

בין אם אתם רוצים לרענן ריהוט חצר ישן בכריות חדשות, לרכך את הישיבה על רהיטים נוקשים מחומרים עמידים (אבל קשים ולא נוחים), או להשקיע בספונת ישיבה נוחה, בד הופך הכל להרבה יותר נוח. כריות וכיסויים עלולים להיות החלק היקר ביותר של מערכות הישיבה, לכן, יש לבחור אותם בקפידה. התמקדו בבדים שעברו טיפולים דוחי מים ועמידים בפני קרני השמש. במידה ויש לכם ילדים, שימו לב לבחור ריפוד וכיסויים הניתנים להסרה ולכביסה, או, לחילופין כאלה העשויים מחומרים דוחי כתמים.

 

שמשיות וציליות

שמשיות כבר מזמן חרגו מתחום ההצללה לשולחנות בלבד (זוכרים את השולחנות עם החור המובנה למוט השמשיה? יופי, עכשיו תשכחו מהם). במיוחד בישראל, אנחנו זקוקים לצל, ורצוי כמה שיותר. אז גזיבו, שמשיות וציליות בכל הצבעים, הצורות, העיגון, הם הלהיט החם שעוזר לכם שלא להיצלות בשמש הישראלית האכזרית. בנוסף לתועלת שלהם, אפשר ללכת צעד נוסף, ולהתייחס אליהם כאל אופציה להכניס עוד כתם של צבע לחצר, אבל אתם לא חייבים להתייחס לכך, ההגנה מהשמש היא סיבה טובה מספיק. שימו לב, באזורים עם הרבה רוחות, יש לקחת את מזג האוויר כקריטריון, ולהתייחס אליו בעת בחירת פתרון ההצללה.

 

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אל המקצוענים, גנים ושושנים.