באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

ריהוט מומלץ למרפסת קטנה

ריהוט מומלץ למרפסת קטנה

בישראל קיימת כיום מגמה לבנות בתי מגורים משותפים כאשר לכל דירה מרפסת משלה, קטנה או גדולה יותר.

ריהוט מומלץ למרפסת קטנה

בישראל קיימת כיום מגמה לבנות בתי מגורים משותפים כאשר לכל דירה מרפסת משלה, קטנה או גדולה יותר. זאת מכיוון שהקבלנים הבינו שלישראלים חשובה מאוד המרפסת, במיוחד כאשר אין אפשרות או רצון לרכוש בית פרטי עם חצר. אך גם המרפסת איננה נותרת יתומה, רבים משקיעים לא מעט משאבים בעיצובה כאשר ריהוט גן הוא המרכיב הדומיננטי ביותר.

מאילו חומרי גלם עשויים רהיטים למרפסת?

מכיוון שמדובר כאן בריהוט גינה, תוכלו למצוא אותו עשוי מאותם חומרי גלם של רהיטים אותם ממקמים בתנאי חוץ, גם אם המרפסת מקורה. ריהוט למרפסת מסוגנן, מעוצב ובעל מראה אטרקטיבי ומעורר רושם, חלקם עשויים מראטן, אלומיניום, עץ, ואם תפנו לחנות מובילה בתחום, סביר להניח שמגוון האפשרויות יהיה גדול יותר, וכך לא תתקשו להתאים את הריהוט לסגנונה של המרפסת וגודלה. בימים עברו נהגנו לרכוש ריהוט גן העשוי מפלסטיק, בעל מראה פשוט למדיי למראה.

 

מדוע הישראלים אוהבים בית עם מרפסת?

ובכן מרפסות בבתים אפשר למצוא גם בבתי מגורים בחו"ל, זהו חלק כמעט אינטגרלי מהדירה. אולם בארץ, התחום מאוד מפותח. אנו מדינה חמה, בה קרני השמש יוקדות כמעט לאורך כל ימות השנה, ובכל זאת, נרצה לבלות את שעות הפנאי לבד או בחברה במרפסת, מול האוויר הפתוח ומשב הבריזה. זאת ועוד, זהו גם מקום מצוין לחגוג בו אירועים משמחים, אולם גם עניין זה תלוי בגודלה של המרפסת, שכן אם היא קטנה, היא לא תכיל די ויותר מקום להרבה אורחים. קיים מגוון מכובד של ריהוט גינה, אולם אם שטחה של המרפסת מוגבל, כדאי להתמקד בשולחן האוכל, כיסאות ואולי גם פינת קפה.  רק תארו לעצמכם לוגמים את כוס הקפה הראשונה בבוקר במרפסת, זוהי תחילה נהדרת ליום ארוך  ומתיש, רגע קטן של שלווה.

ריהוט מומלץ למרפסת קטנה

לרוב, חנויות בעלות שם בתחום ריהוט גינה, מעסיקות עובדים אשר יוכלו לייעץ לכם, בהתאם לנתונים, הם יציגו בפניכם כמה וכמה אפשרויות ריהוט, באם מדובר ברהיטים עשויים מעץ או אלומיניום, על פי טעמכם, שטח המרפסת והכיוון אליו היא פונה. והיה ואתם מעדיפים רהיטים מעץ, חשוב לשמור עליהם כראוי, שכן העץ רגיש יותר מאלומיניום, במיוחד בתנאי חום, לחות ורטיבות. בימות החורף יש לדאוג לכיסוי הריהוט בכדי להגן עליו, מכיוון שעדיין הוא נמצאים בתנאי חוץ. אם אינכם עושים בו שימוש בחורף, דאגו לכסותו היטב.

מתי עדיף לרכוש ריהוט אלומיניום?

מי שאין לו סבלנות או זמן מיותר לטפל בריהוט, עדיף שיבחר רהיטים מאלומיניום למרפסת הבית הקטנה, הוא קליל יותר במראהו, מתאים למי שמעדיף עיצוב מודרני ומינימליסטי, והכי חשוב – האלומיניום הינו מתכת חזקה ביותר, איננו דורש טיפול, ואיננו רגיש לגשמים, רוחות, שמש יוקדת ועוד. שלא בדומה לעץ, ריהוט מאלומיניום למרפסת קטנה, איננו נתון לבלאי וקורוזיה.

מהו הריהוט ההכרחי?

כמובן, לא לכל דירה מרפסת רחבת ידיים, ומה אפשר לעשות כאשר היא קטנה ולא נרצה ליצור עומס, דוחק וצפיפות? במקרים הללו נאלץ לרכוש רק את הריהוט ההכרחי ביותר. כפי שנאמר, חשוב למצוא שולחן אוכל קטן עם כמה כיסאות שיתאימו לגודל המרפסת וסגנון עיצובה. לא ניתן לנצל את כל יתרונות המרפסת מבלי שיהיה לנו מקום לשבת, לאכול, לשתות, לקרוא, או סתם לבהות אל עבר שמיים מעל. גם אין לזלזל באיכותם של חומרי הגלם, אלא לבחור בטובים ביותר. כמובן שאין זה תמיד כה פשוט, במיוחד לנוכח מגבלות שטח המרפסת, לכן כדאי מאוד לשוטט ברשת, לצפות בתמונות להמחשה של עיצוב מרפסת קטנה, להתייעץ (גם באמצעות פורומים) עם מעצבי פנים או אנשי מקצוע רלוונטיים אחרים, וכמובן עובדי בית העסק אליו פניתם, ידעו יותר מכל אחד אחר, להתאים לכם את הריהוט.

כיצד ניתן לשדרג את מראה הריהוט?

על מנת שיהיה לכם באמת נוח, רצוי מאוד לבחור ריפוד לכיסאות, ניתן למצוא ריפודים מרהיבים, חלקם בעלי דוגמאות או מרקמים שונים. חפשו ריפוד נשלף, אותו גם קל לנקות.

האם מומלץ לבחור לבד?

כמובן, שאם אתם בעלי טעם טוב, ויודעים לבדכם כיצד להתאים ריהוט למרפסת קטנה, פשוט לכו על זה. אולם רוב האנשים כן יעדיפו מעט סיוע בבחירה, הניתן ע"י אנשי מקצוע. בלא מעט חנויות, מועסקים מעצבי פנים מנוסים ומקצועיים שיוכלו לעזור לכם. תפקידו של המעצב הוא לסייע לכם בבחירת ריהוט למרפסת שהוא גם איכותי, גם מעוצב להפליא, פונקציונאלי ופרקטי, המתאים למערך העיצוב הכללי של המרפסת. אין על הריהוט להיות מנוכר לסביבה.

מדוע עדיף לרכוש בעבור המרפסת ריהוט קליל יותר?

מטבע הדברים, מדובר בשטח קטן למדיי, על מנת ליצור תחושה של מרחב ולהימנע מעומס ודחיקות, ריהוט קליל יתאים במיוחד למרפסת קטנה, למשל כזה העשוי מאלומיניום. אם אין די ויותר מקום להעמדת שולחן, בחנויות הרלוונטיות ניתן למצוא שולחנות נפתחים שהם כמובן מהווים פתרון לא רע בכלל. ככלל, רצוי לרכוש רהיטים מתקדמים, פרקטיים ובעלי עיצוב מודרני. ריהוט מעץ, יתאים יותר למרפסת גדולה.

מאיזה חומרי גלם עשוי ריהוט גינה?

בין אם מדובר בגינה ובין אם מדובר במרפסת, ריהוט גינה יהיה לרוב עשוי מחומרי גלם אלה: רהיטי גינה מראטן, אלומיניום, עץ, ואפילו כאלה העשויים מפלסטיק. את סוג חומר הגלם בחרו היטב, חישבו מהן העדפות העיצוביות שלכם, כמה כסף אתם מוכנים להשקיע, התייחסו גם למי שמורגל לבלות במרפסת, כלומר בבית בו חיים ילדים, רצוי להימנע מריהוט עמוס בשטח כה קטן, ועדיף לרכוש שולחן בעל צורה מעוגלת, ללא פינות חדות.

מה עוד מתאים למרפסת?

והיה והתברכתם במרפסת גדולה במיוחד, או אז תוכלו לרהט אותה כיד הדמיון הטובה עליכם. למרפסת גדולה אפשר להוסיף עוד אלמנטים למעט שולחן אוכל, למשל: ערסל מעוצב עליו ניתן לשכב, לנוח ולהביט בשמיים, מיטת שיזוף, קונכיות נוחות לישיבה המגיעות במגוון עיצובים וצבעים, ועוד.