באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

מתחילים מהבסיס: 5 טיפים לעיצוב אזורי הגן

מתחילים מהבסיס: 5 טיפים לעיצוב אזורי הגן

עיצוב הגן, לא צריך להשאיר בהכרח למקצוענים. קבלו מספר נקודות ודגשים שמומלץ לקחת בחשבון כאשר באה השעה לעצב את הגן.

1. הרמוניה בין פנים לחוץ

המשחק בין הפנים לחוץ הוא אחד המרתקים – וכשיש קונספט ברור לבית, קל לפרוס אותו כלפי חוץ. הגינה חייבת לדבר עם פנים הבית – לא תמיד באותו קול וטון, אבל תמיד עם התייחסות כלשהי. כלל האצבע הוא שאם אתם עוברים בין הפנים לחוץ ונדמה כאילו עברתם לבית אחר – כנראה שהעיצוב שבחרתם לא נמצא בהרמוניה עם הבית.

 

 

את אותה הקפדה תכנונית ושפה עיצובית שבפנים הבית צריך לשמר גם בחוץ הן מבחינת השפה העיצובית, פלטת הצבעים והתחושה שמלווה את המכלול.

 

2. עיצוב ותכנון לפי צרכים ותחביבים

אוהבים לקרוא ספר בשעות הערב, לצלות סטייק טוב בערב, לארח חברים או לשחק עם הילדים? מהר מאוד תגלו שבחוץ התחביבים והשהות מהנים הרבה יותר. כדי להפיק באמת את המרב מהגינה שלכם תכננו אותה בהתאם. דאגו לתאורה קריאה ליד פינת הישיבה או לתאורה מספקת למסיבה, מקמו נקודות מים גם למטבח וגם למילוי בריכה מתנפחת וכדומה. הדרך הטובה ביותר היא פשוט ליצור רשימה של פעילויות ותחביבים ומהם לגזור את הצרכים המעשיים.

 

3. גינה עם מספר אזורים

גינה בעלת מספר אזורים יוצרת מראה עשיר יותר. שילוב בין שולחן אוכל, מערכת ישיבה ומיטת שיזוף יוצרים מגוון ועניין. ולשאלה המתבקשת "ואם אין לנו מקום רב כל כך?", התשובה היא שכיום קיימות מערכות מודולריות שניתן לעצב באמצעותם גם באזורים צפופים, כמו גם ריהוט מעוצב שתופס מעט מאוד מקום דוגמת ערסלי תליה ושולחנות קפה יפהפים.

 

4. אביזרים נלווים שמספרים סיפור

גם אם בחרתם את ריהוט הגן היפה ביותר, קחו צעד קדימה ושלבו מרכיבים אישיים בעלי משמעות עבורכם. מזכרת מהטיול במקסיקו, גוף תאורה מתאים משוק הפשפשים, אגרטל מרשים או נירות ריחניים וארומטיים.

 

5. המרכיבים שמרכיבים אווירה

עיצוב מורכב מקווים, צורות, צבעים ומרקמים. דמיינו לרגע גינה שכולה מורכבת מרהיטי אלומיניום. או גינה שכוללת דק, כסאות ושלחן עץ ופרגולה. קל להבין שמרחב שבו שולט חומר גלם אחד הופל מונוטוני ואף מעיק. לכן חשוב לשלב בין חומרי גלם, צבעים משלימים, קווים וצורות. גם ברמת הריהוט ואם ניתן, גם בארכיטקטורה הכללית.