באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

משמעות ושיקולים בעת בחירת פתרונות ריהוט חוץ

משמעות ושיקולים בעת בחירת פתרונות ריהוט חוץ

אם החלטתם לרהט את פינת החמד בגינה או בחצר הבית, אתם בוודאי מתלבטים, אפילו ברגע זה, בין עשרות סוגים, צבעים, גדלים, סוגי ריפוד וסגנונות עיצוב שונים. אכן מגוון האפשרויות המוצע כיום והמגוון הרחב של פתרונות ריהוט חוץ, הופך את הבחירה לקשה מאין כמותה. אספנו עבורכם עצות ורעיונות שיעזרו לכם לגבש דעה, ויסייעו לכם לבחור את ריהוט החוץ המתאים לכם ביותר.

חומרי הגלם של פתרונות ריהוט חוץ

גודל השטח, סוג הקרקע, מזג האוויר ורמת ניידות הרצויה לריהוט, כולם גורמים המשפיעים על הבחירה, אבל, לחומרי הגלם מהם עשוי הריהוט, ישנה חשיבות מיוחדת. לכן, נסקור עבורכם את סוגי חומרי הגלם השונים המוצעים כפתרונות ריהוט חוץ ונעשה סדר בדברים. סוגי החומרים מחולקים לחומרים טבעיים (כמו עץ, אבן, ראטן טבעי, שיש ודומיהם), וחומרים מתועשים (כראטן סינטטי, אלומיניום, ורצליט וטפלון). אלה וגם אלה מטופלים כדי להתאימם לשמש הישראלית החזקה ולשמור עליהם מדהייה, בלאי ופגעי מזג האוויר.

חומרים מתועשים

אלומיניום – חומר חזק, גמיש, וקל משקל, האלומיניום מחזיק מעמד ושומר על מראה נקי וחדש לתקופה ארוכה. שולחנות הסבה, דלפקים וכסאות בר העשויים אלומיניום, יעניקו תוספת מתוחכמת לחצר שלכם, לא יתפסו הרבה מקום ויהיו קלים לניקוי והזזה.

 

פלסטיק – ריהוט גינה העשוי מפלסטיק יצוק, תמיד היה פופולארי בשל מחירו הסביר לעומת קלות החומר, חוזקו והיותו עמיד כל כך לכל מזג אוויר. אל תירתעו מרהיטי גן העשויים פלסטיק. כיום, תוכלו למצוא אביזרי פלסטיק מעוצבים להפליא, שאיכותם אינה נופלת ממוצרים דומים העשויים חומרים טבעיים.

 

ראטן סינטטי – דומה במראהו לראטן טבעי אך עשוי מסיבי PVC המטופלים כנגד קרינת השמש. הראטן הסינטטי משלב בין מראה הקש הקלאסי לבין חוזקו של הפלסטיק ומעניק לריהוט אורך חיים ועמידות. גם רהיטי הראטן הסינטטי קלים במשקלם ונוחים לשימוש. העדיפו כאלה הקלועים על מסגרות אלומיניום, מאחר ואלה לא יושפעו מרטיבות ולחות בקלות בה מושפעים חומרים אחרים.

 

ורצליט – החומר עשוי מסיבי עץ, שמודבקים בלחץ ומצופים בחומר פלסטי נוקשה. התוצאה מתאימה לשימוש כמשטח לשולחנות, ומגוון הצבעים והגדלים מעניק לכם אפשרות להתאים את המשטח לגודל, הצבע והעיצוב הרצוי לכם. דלפק וכסאות בר העשויים שילוב של ורצליט ואלומיניום, יוסיפו לא רק פינת ישיבה שימושית בחצר שלכם, אלא גם תחכום וסטייל עדכני.

 

 

oטקסטלין – בד נושם ועמיד למים ולחות, רחיץ ועמיד לקרינת השמש. תכונות אלו הופכות את ריפוד הספות, פינות הישיבה, מיטות השיזוף ונדנדות הגן בטסקסטלין, לפופולארי במיוחד, בלי כל קשר לתקציב.

 

טפלון – כשמתעקשים על ריפוד בד, נבון יהיה לחזק אותו באמצעות ציפוי טפלון דקיק. נאנו-טכנולוגיה המשמשת בתהליך הציפוי, מאפשרת שיכבה דקיקה ביותר, שאיננה מפחיתה את "תחושת" הבד. שכבת הטפלון מעניקה לבד עמידות בפני פגעי מזג האוויר, כתמים ודהייה. עובדות אלו גורמות לטפלון להיחשב ליוקרתי והאיכותי בין פתרונות ההגנה המתועשים.

 

חומרים טבעיים

במבוק – אוהבי המראה הטבעי ייהנו מריהוט אקולוגי מתוחכם ואלגנטי. הבמבוק מתאים במהותו למזג אוויר טרופי, עובדה המציבה אותו במקום גבוה ברשימה של פתרונות ריהוט חוץ חזקים במיוחד. רהיטי הבמבוק קלים להזזה, מה שהופך אותם למתאימים להצבה גם על דשא.

 

עץ טיק – צפיפות העץ וצבע הדבש היפיפה שלו, הופכים אותו לחומר גלם נחשק בקרב בעלי מקצוע ולקוחות כאחד. נכון שרהיטים העשויים מעץ טיק הם כבדים יותר מכאלה המיוצרים מבמבוק או פלסטיק, אולם קשה להתחרות בעמידותם לפגעי מזג האוויר. גם השמש הישראלית לא עושה רושם מיוחד על ריהוט חצר העשוי מעץ טיק – הצבע אינו דוהה גם כעבור שנות ארוכות. מצד שני, רהיטים העשויים מטיק מתאימים לבעלי חצר גדולה או כזו המקורה ומרוצפת מראש. אלה לא רהיטים שתרצו להזיז ממקום למקום. מסתבר שיוקרה (מה לעשות?) פירושה, לא רק השקעה כספית גבוהה יותר, אלא גם מקום גדול יותר.

 

עץ טיק מיושן – בדומה לעץ הטיק הטבעי, גם הטיק המיושן מעניק לגינה שלכם מראה מכובד וקסום. צבעו החום אפרפר ומרקמו המחוספס קמעה, נותנים לריהוט מראה רטרו מבוקש. העץ עצמו עובר טיפול נגד טפילים וטיפול ההופך אותו לחסין פגעי מזג אוויר. מחירם של רהיטי גינה מעץ טיק מיושן נחשבים מהיקרים בשוק, אך המחיר משתלם, אם מעוניינים בעיצוב קלאסי ומיוחד במינו.

 

עץ ג'ארה – צבעו הכהה של עץ הג'ארה האוסטרלי, הוא רק אחת מהתכונות ההופכות אותו למבוקש בקרב הבוחרים בו לחומר גלם בריהוט חוץ. סיבי העץ הצפופים הופכים אותו לחזק במיוחד. תכונה מושכת נוספת של עץ הג'ארה, היא שאינו דורש תחזוקה מיוחדת. (ואם ממש תרצו, תוכלו לבנות מעץ זה גם את הדק, מחסן הכלים והבית עצמו)

 

עץ קווילה – גם עץ זה הגיע לארצנו הקטנטונת מאוסטרליה הרחוקה. צבעו הטבעי אדמדם וסיביו מכילים שמנים טבעיים, המגנים עליו גם אם יעמוד ימים רבים תחת שמש ישירה או גשם סוחף. רהיטי גן עשויי עץ הקווילה נחשבים לאיכותיים ומתאימים לאוהבי המראה הקלאסי, המכובד והשקט.

אז מה היה לנו שם?

סקרנו רשימה מכובדת של חומרי גלם מהם תצטרכו לבחור את הטוב ביותר עבורכם. זכרו שהשיקול חייב לכלול את גודל החצר, סוג הקרקע, מזג האוויר האזורי וגם את הטעם האישי שלכם. גם אם התמזל מזלכם והתקציב שלכם גדול יותר, אין עליכם חובה לרכוש דווקא רהיטי עץ, מאחר ויוקרה אינה מתבטאת בחומר הגלם בלבד, אלא באווירה הכללית שנוצרה מהעיצוב עצמו.