באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

מעצבים צמחייה: הטיפים המקצועיים לגננים החובבים

מעצבים צמחייה: הטיפים המקצועיים לגננים החובבים

צמחייה ירוקה

אתם יושבים על מערכת הישיבה המעוצבת והמפנקת שלכם בחצר היפה שלכם. אתם מביטים קדימה ורואים מה? נוף הגינה והצמחייה שבה חשובים לא פחות לאווירה נעימה.

 

הצמחייה בגינה מחולקת למספר קטגוריות:

גדר חיה – תפקידה ליצור חיץ עם המרחב הסמוך, בין אם מדובר בגינתו של השכן או במרחב ציבורי.

 

עצים: אלה הם המרכיב בעל הפרופיל הגבוהה בגינה. אלה יכולים להיות עצי הדר, עץ זית או עצי נוי. חישבו אילו עצים ישמשו להפרדה, אילו להצללה ואילו לפרי.

 

שיחים – זוהי הצמחייה בעלת הפרופיל הנמוך-בינוני והיא נחלקת לשיחים גדולים ולבני שיח (או צמחים עשבוניים). השיחים הגדולים טובים להסתרה ולהצללה נמוכה, בעוד השיחים הנמוכים מתאימים לליווי שבילים או לפריסה לאורכו של קיר. אזור עם צמחים עשבוניים משווה לגינה מראה קליל ואלגנטי.

 

מטפסים – אלה מעניקים מראה רומנטי וקלאסי לגינה. בדרך כלל הם נכרכים סביב עמודי הפרגולה או סביב עמודים ייעודיים למראה דמוי טברנה.

 

טרסות – דירוג הגינה מעניק עומק ותלת ממדיות לגינה ונכון מאוד ביצירת מראה הרמוני ומעניין. קוראי המגזין יודעים כי דירוג הגינה מומלץ ברמת הפנג שוואי בבחינת "ניגודים משלימים".

 

תמונה ללא תיאור

 

מטפסים: אלה מעניקים מראה רומנטי וקלאסי לגינה

מה חשוב לדעת:

באופן כללי, בדקו היטב אילו צמחים מתאימים לאקלים באזור ולכיוון אליו פונה הגינה. דעו מהי רמת החשיפה לשמש, על פי מיקום הגינה ולפי מידת הצללה מהבית ומבתי השכנים. עוד לפני שתגיעו למשתלה, הבינו מהי רמת הפנאי והנכונות להשקעה בגינה. אם אין לכם הרבה משני אלה תעדיפו צמחים עמידים, רב שנתיים, הזקוקים למינימום טיפול.

 

כשתגיעו למשתלה עם המידע המדויק, תוכלו לבחור את הצמחייה הנכונה ביותר עבורכם. כזו שתפרח לאורך זמן, תהיה נוחה לתחזוקה בהתאם לרמת ההשקעה הרצויה ולא תיהפך תוך זמן קצר לעול כלכלי.

 

חיסכון במים הוא אתגר רציני לכל בעל גינה, גם מתוקף אחריות למשק המים הישראלי וגם מהעלות שיכולה להיות גבוהה מאוד. קיימות מספר דרכים לחסוך במים, מתכנון הגינה ובחירת צמחים נבונה ועד השקיה באמצעות מחשב מדויק המקצה כמות נכונה לפי צרכי הצמח.

 

בהנחה שביצעתם כהלכה את השלב התשתיתי, כדאי לדעת כי חיפוי הקרקע, דבר המעודד גידול שורשים לקליטה אופטימלית של מים ומינרלים ומאפשר למים לחדור טוב יותר אל הצמח. לבעלי מדשאות כדאי לדעת כי דשא מכוסח צורך פחות מים באופן משמעותי.

 

הטיפים הקטנים:

1. בפעם הבאה שאתם מבשלים ירקות, שפכו את המים אל אדניות הצמחים שלכם. תופתעו לגלות איזה הבדל בצמיחה ובאיתנות אותו "מרק ירקות" מעניק לצמחים.

 

2. כשאתם שותלים צמחים או עצים, צרו לעצמכם מוט מידה מעץ – כמו סרגל גדול. עם הסרגל תבטיחו שתילה בריווחים המומלצים במהירות ובלי מאמץ.

 

3. צמחים מתפשטים יכולים להיות נהדרים לגידול, אבל נוראים לצמחים סמוכים. שתילה של צמחים בעלי שורשים מתפשטים בתוך עציץ הפוך (שקרקעיתו נפתחה מן הסתם) מכווינה את צמיחת השורשים במאונך כלפי מטה.

 

 

שתילת צמחים בעלי צמיחה פרועה בעציץ הפוך

 

4. מלאו עציצים גדולים בקלקר או טוף בחציים התחתון. כך תוכלו להזיזם בלי מאמץ מיותר.

 

 

תחתית מקלקר הופכת על עציץ ענק לקל יותר לנשיאה

 

5. צמחי תבלין וגינת ירק הוא עניין מבורך בכל היבט. הזמינות של עשבי התבלין והירקות מגבירים את הצריכה מהם, אתם בטוחים שאתם אוכלים ירקות אורגניים באמת והקשר עם הגינה מתחזק, בעיקר אם מדובר בילדים שמטפלים בערוגות.

 

 

הזמינות של עשבי התבלין והירקות מגבירים את הצריכה מהם

 

גינה היא דבר דינאמי. תאהבו את הגינה שלכם (או תנו לבעל מקצוע לאהוב אותה), והיא תחזיר לך אהבה בצורת צל, עושר צבעוני, מצב רוח חיובי והרבה שלווה.