באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

לפנינו המבול: כך תכינו את הגינה לחורף

לפנינו המבול: כך תכינו את הגינה לחורף

אם ריהוט הגן שלכם הוא איכותי ומיוצר מחומרי גלם עמידים תחזוקת החורף שלכם היא פשוטה ביותר. כל שתצטרכו הוא לדאוג לשימון סטנדרטי של ריהוט העץ (פעולה שוטפת מומלצת גם להגנה מפני השמש) ולאחסון או כיסוי של הכריות. כדאי לציין כי הבדים והמילויים האיכותיים נושמים ומנקזים את המים, ולכן אין חשש באמת להצטברות של מים. ועם זאת, ואם הם לא בשימוש, מוטב לשמור אותם יבשים.

 

הגנה על הגריל גם היא חשובה מאוד ויש לכסות אותו או להעמידו באזור מקורה.

 

אחסון הרהיטים לקראת החורף קריטי להישרדותם

זה הרוח השובב

הרוח היא אחד הגורמים המסוכנים בימות החורף, והיא לא מסתפקת בשבירת ענפים ובגרימת הפסקות חשמל, אלא גם בהעפת שמשיות. לכן, מומלץ לקפל את השמשיה וכל אמצעי הצללה אחר ואם יש צורך, אף להשכיב אותו על הרצפה או לעגן אותו היטב לקרקע או לקיר.

לא לשכוח את הגינה

הגינה בעונת החורף משתקמת מהקיץ היבש וצוברת אנרגיה לקראת בוא האביב. לגננים העצמאיים, אנחנו ממליצים לתחח את הקרקע החשופה (להפוך אותה) בעומק של עד 30 ס"מ. התיחוח יכניס חמצן לשורשי השתילים ויאפשר לגשם לחלחל מטה במקום להתנקז על פני הקרקע הקשה וליצור שלוליות. על המדשאה מומלץ לפזר דשן סתיו ולהשקות או לתת לגשם קרוב להחדיר אותו אל שורשי הדשא.

 

התיחוח יכניס חמצן לשורשי השתילים ויאפשר לגשם לחלחל מטה במקום להתנקז על פני הקרקע הקשה וליצור שלוליות

וחורף זה גם התפנקות

אנחנו יודעים לספר על טרדנים אורבניים שבזמן החורף הם הופכים לחוויה יוצאת דופן. למשל, אזור מוגדר להדלקת מדורה בגינה שלהם או אפילו לבישול חורפי של קדרות באש פתוחה או על גחלים. עם החורף הישראלי, שבימים רבים ממנו אפשר אפילו ללכת עם קצר, אפשר פשוט להתפנק עם אש חמה ושמיכה נעימה ולבלות ערבים שלמים בחוץ.

 

כל שיש לעשות הוא פשוט ליישר ערמה של חצץ באזור מוגדר ובמרכזה לעשות בור קטן שבו תבער האש. בחו"ל נהוג גם להכין מעיין טאבון חרס לבישול ואפייה באש חיה בגינה. בכל פתרון, סאג' להכנת פיתות טריות או מתקן להצבת סיר פוייקה יארגן יופי של חוויה לילדים וארוחה טעימה מאין כמוה לכל המשפחה.