באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

כך תבחרו את מערכת הישיבה המושלמת עבורכם

כך תבחרו את מערכת הישיבה המושלמת עבורכם

לאחרונה השוק הישראלי חווה רנסנס בשפע הדגמים, חומרי הגלם וסגנונות העיצוב של מערכות הישיבה. קיראו עוד על עצות והתפתחויות.

 

מידות ותרשים החצר

רכישה של מערכת ישיבה לחצר מתחילה קודם כל במדידת החצר והיכרות עם תנאי השטח. מומלץ להגיע לאולם התצוגה עם מידות מדויקות של החצר, תרשים כללי שלה והכיוון אליו היא פונה. כמו כן, חשוב להבין אלו הם האזורים המוצלים ואלו החשופים. לכאלה שעדיין מתלבטים לגבי הסגנון העיצובי, מומלץ להגיע לאולם גם עם צילומים של הגינה ואזורי פנים הבית.

 

אתם יושבים?

מוצרים רבים מרחיבים היום את הגדרת מערכת הישיבה הקלאסית דוגמת ספות קונכייה זוגיות, ערסלי ישיבה והדומים. לכן, אפיון הצרכים ואורח החיים הוא יסייע לנציג המקום להתאים לכם את פינת הישיבה המושלמת. כאן צריכות לצוץ מטרות מערכת הישיבה: לאירוח אינטימי של זוג חברים, העברת ערב רגוע בקריאה או בצפייה בטלוויזיה או ארוחות שחיתות רבות משתתפים. התשובות שלכם ישפיעו על סוג הרהיט, מספר מקומות הישיבה ואפילו על סוגי הבדים המתאימים לכם.

 

חומרי הגלם

חומרי הגלם הנפוצים הם ראטן, עץ ואלומיניום. המערכות הנפוצות בישראל הן מערכות הראטן הסינטטי. הראטן מעניק מראה טבעי דמוי סיבי דקל. בין רהיטי הראטן ישנם דגמים שמתאימים לסביבת שמש מלאה וכאלה המתאימים לשמש חלקית. לרוב רהיטי הראטן שלדת אלומיניום, המעניקה למערכת עצמה מראה אלגנטי ומודרני.

 

מערכות בעלות גוף עץ פופולריות גם הן בארץ. הנפוצות שבהן בנויות מעצי ג'ארה, קווילה וטיק בורמזי. טיק הוא העץ האיכותי בעולם והעצים המשמשים לייצור רהיטים הם בני 80 ומעלה. עצי ג'ארה וקווילה מתאפיינים בגוון אדמדם והם מצטיינים בעמידות גבוהה לתנאי חוץ בזכות רמות שמן טבעיות גבוהות.

 

סוג שלישי ואחרון הן מערכות הישיבה מאלומיניום יצוק. למערכות אלה מראה מודרני, מינימליסטי ומרחף ותחזוקה מינימלית.

 

הכריות של השכן ירוקות יותר?

בדי הריפוד שנחשבים כיום לאיכותיים ביותר הם הדריילון, הטפלון והפוליאסטר. מערכות ישיבה שונות מציעות פלטת גוונים שונה אך בישראל הצבעים הבהירים והאפורים שולטים ללא עוררין. עם זאת, ספקים מובחרים ידעו גם לייצר עבורכם כריות בצבעוניות עזה יותר. ריפודים איכותיים מגיעים לרוב עם אחריות לתקופה של שנה עד חמש שנים, על פי מדיניות היצרן.

 

הדברים הקטנים שעושים את ההבדל

מערכות ישיבה בעלות מספר חלקים יעניקו לכם גמישות רבה יותר בהפרדות וחיבורים לפי הצורך. מאידך, מערכות ישיבה שהן יחידה אחת גדולה יצרו מראה הרמוני יותר.

 

קשה לחזות את העתיד, אבל הטעם שלכם כבר מגובש וידוע. ולכן, נסו לזהות איזה מערכת ישיבה תספק לכם חופש עיצובי רב ככל הניתן. איזה מערכת תשתלב היטב עם סוג הצבעוניות שתרצו להכניס, עם הפרגולה או הצללות הבד, עם הקו הסגנוני (אורבני, כפרי, הייטקי או מה שלא יהיה) והכי חשוב – איזה מערכת ישיבה תגרום לכם להרגיש בבית.