באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

מבצעים על רהיטים – כיצד לרכוש ריהוט חצר יוקרתי במחירים סבירים?

מבצעים על רהיטים – כיצד לרכוש ריהוט חצר יוקרתי במחירים סבירים?

גם אם התקציב שלכם אינו מרקיע שחקים, לא מן הנמנע למצוא רהיטי גן יוקרתיים במחירים סבירים (או אפילו נמוכים) אשר יוכלו להפוך את החצר שלכם לפינת חמד אמיתית. כמו בכל רכישה גדולה, גם ריהוט ועיצוב החצר מצריכים מחשבה ותכנון זהירים. וכשזה נוגע למחיר, כדאי לדעת את הפרטים הקטנים שיכולים להוביל חסכון משמעותי – הרבה לפני שאתם מגיעים לחנות.

 

עיצוב החצר דומה במהות לעיצוב הפנים בבית. יש לחשוב על השטח עצמו, צורתו, גודלו ומה שנמצא בשכנות לו. לפי אלה, צריך להחליט לגבי ריצוף, סוגי ריהוט, תאורה, הצללה, להחליט אם מעוניינים להתקין מטבח או גריל, מקלחת, נדנדות גינה וספסלים ואולי – את כל אלה גם יחד.

עשר הדיברות של מציאת פתרונות ריהוט לחצר במחירים נוחים

1. רצוי שתתחילו במדידה של השטח ותשרטטו את צורתו בצורה פרופורציונאלית ככל האפשר. בדקו היכן יש גישה למים וחשמל ותחסכו הרבה כאבי ראש בשלב הביצוע. הזכרנו כבר את מה שמצוי בשכנות לשטח. למה זה חשוב? כי אם תחליטו לרכוש מערכת ישיבה מהודרת ותמקמו אותה בצילו של עץ הצאלון שבכלל שייך לשכנים, תצטרכו לנקות את פרי העץ מהריהוט (גם אם לא ייווצר נזק לרהיטים, הבנויים לשהות בחוץ ומוגנים מפני נזקי מזג אוויר, כתמים ודהיית צבע). שרטוט והבנת השטח, יאפשרו לכם להבין את מגבלותיו ולתכנן לא רק איזה רהיטים לקנות ובאיזה גודל, אלא גם איך למקם אותם באופן שינצל את המקום בצורה המקסימלית והטובה ביותר עבורכם.

2. העלו את כל רעיונות העיצוב שלכם על הנייר. אחרי הכל, החלומות והשאיפות שלכם תופסים מקום מכובד בעיצוב הגינה לפינה חלומית ומענגת. הקושי הוא, בלדעת איזה רעיונות צריך לסנן מפני שתהליך עבודה נבון ישלב בין החלומות לבין יישומם באופן מעשי. אבל לסינון, נגיע בהמשך, בינתיים הניחו לסעיף ה"בריכה מוקפת סלעים זרועי צמחיה טרופית הכוללת מפל ועץ קוקוס בקצה", להישאר ברשימה. ממש לא מזיק לחלום.

3. כשיש לכם רשימה מושלמת הכוללת את כל מה שחלמתם עליו כשחשבתם על אואזיס בחצר, וודאו שהיא אכן מכילה את כל מה צריך. עם כל הכבוד לחלומות, אל תשכחו את האביזרים הנלווים והפרטים הקטנים. חצר מרוהטת אמורה להיות מוארת בלילות, מוצלת בימים, וללא גישה למים – יהיה קשה לנקות אותה.

4. בדקו את הגדלים של כל פריט. בעידן הנוכחי, כשלכולנו גישה למחשב ובתי עסק רבים פותחים חנות און ליין, קל מאד לעשות סקר מדוקדק של רהיטים והגדלים שלהם. לדוגמא, אם הרשימה שלכם כוללת ספה פינתית לששה אנשים, לא צריך להיות מסובך למצוא חנויות המתמחות בריהוט גן המוכרות ספות כאלו בדיוק. לכל פריט הנמכר באינטרנט יש, בדרך כלל, מפרט טכני המכיל את גודל הרהיט ומחירו, ובנוסף, את אפשרויות הריפוד המוצע איתו, צבעים או דוגמאות אפשריים, ואפילו המלצות ודעות של צרכנים כמוכם אשר רכשו את הריהוט הזה לפניכם.

5. זכרו שהתוצאה הסופית צריכה להיות נעימה ונוחה לשימוש. חצר צפופה מדי לא תזמין אתכם להתרווח בה. קחו את רשימת הרהיטים המעודכנת שלכם ותתחילו למדוד את אפשרויות המיקום לפי שרטוט השטח שלכם. הורידו מהרשימה את כל מה שגדול מדי, פחות חשוב, או מתגלה כלא מתאים. קל יותר להוסיף רהיטים או אביזרי עיצוב בהמשך, מאשר לרכוש יותר מדי מראש.

6. אם הגעתם עד הלום, יש לכם עכשיו רשימה מצומצמת אך פרקטית של הרהיטים ומיקומם בשטח שלכם. זה הזמן לחזור ל"רשימת החלומות". כאן המקום לטעם אישי. חישבו היטב על צורת הרהיטים הנבחרת, על המראה הכללי העתידי אליו אתם שואפים. אם אתם חולמים על גן יפני למשל, רהיטי פלסטיק צבעוניים וספה בסגנון רוקוקו, לא יקנו את התחושה הרצויה.

7. ול"ג'וקר" המסתתר וממתין בשקט לתורו – הגיע הזמן לחשוב על התקציב. ברור לכולנו שעל התקציב חשבתם כבר מראש ואתם יודעים היטב כמה משאבים כספיים תוכלו להשקיע בפרויקט. היה חשוב להתעלם ממנו עד עכשיו, מפני שכשהתקציב מכתיב מראש את החלומות, הנטייה היא למצוא את עצמנו מתפשרים או קונים בזול במקום מפוקפק ובאיכות פחות טובה מהרצוי לנו. לפעמים החיסכון עולה כסף. כשהכנתם את רשימת גדלי הרהיטים, כבר ראיתם את מחירם. גם אם מחירו של ערסל החלומות שלכם מזכיר תקציב של רפובליקת בננות, זכרו שהבטחנו פתרונות.

8. החליטו מה חשוב לרכוש במחיר מלא ומה כדאי לחפש בהנחה. מקומות איכותיים רבים מציעים מבצעים על רהיטים יוקרתיים חדשות לבקרים. אם למשל החלטתם שהחשוב ביותר הוא מערכת הישיבה, חפשו מבצעים על רהיטים דווקא בחנויות היוקרה.

9. אל תתעצלו להשוות מחירים. חשוב לכתת רגליים והגיע לחנויות עצמן, אבל דעו שפעמים רבות זול הרבה יותר להזמין מוצרים און ליין. החיסכון בחנות פיזית, במשרד ובצוות שירות לקוחות, מאפשר לחנויות למכור בזול יותר. אל תקנו את הפריטים החשובים ביותר ברשת! בכל זאת כדאי לשבת פיזית על הספה, הנדנדה או הערסל כדי לוודא שהם נוחים, עוד לפני רכישתם.

10. את פריטי הריהוט אשר להם חשיבות משנית לפרויקט (נדנדת הגינה או הספסל, למשל), השאירו למבצע שיגיע בהמשך. זכרו שהסיכוי למצוא מבצעים שווים במיוחד על רהיטים לחצר, הוא בתקופות בהן יושבים פחות בחצר (רמז: בחורף).

העושר הרב שיוצר קיומו של מגוון רחב של מוצרים בכל תחום, צבע או סגנון, עלול להוביל די מהר לבלבול וקושי בקבלת החלטה. מגבלות תקציב, הופכות את העניין הלא פשוט הזה מסובך מעט יותר, אבל אל תתייאשו עוד בטרם התחלתם. כשם שקיימים פתרונות למגבלות השטח, הסביבה, הצל והתאורה, גם את התקציב המצומצם ניתן לנצח, במעט יצירתיות, סבלנות ונחישות.

 

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אל המקצוענים , גנים ושושנים.