באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

השיקולים שברכישת ריהוט גן לאירועים פרטיים

השיקולים שברכישת ריהוט גן לאירועים פרטיים

כולנו עורכים אירועים בבית מדי פעם מסיבה זו או אחרת, מאחר ולא כל אירוע, הוא בסדר גודל כזה הדורש מאיתנו לעורכו באולם שמחות או בגן אירועים מקצועי. כשמדובר במסיבות נישואין, ימי הולדת ואפילו בחגים, אנו מעדיפים בדרך כלל לחגוג בצורה מעט פחות רשמית, בפרטיות ביתנו. גם בבתים גדולים, המסוגלים להכיל כמות גדולה יותר של מוזמנים, נעים יהיה לנצל את החצר (או הגן) ולערוך שם את האירוע שלנו.

 

אחד היתרונות שבקיום האירוע בחצר הבית, הוא הקלות היחסית של החזרה לשגרה. הבית נשאר נקי ומסודר כשאנו חוגגים בחוץ, ואת ניקיון החצר – תמיד אפשר להשאיר למחר.

 

To buy or not to buy – זו השאלה

בין ההתלבטויות העולות, קיימת גם ההחלטה לגבי צורת הישיבה עצמה. לאירוע כזה, לא תספיק מערכת הישיבה המהודרת, וייתכן שמספר הכיסאות או גודל שולחן האוכל אינו מספיק לכל האורחים. אז מה כדאי? לשכור רהיטים או לרכוש אותם? אם החלטנו על רכישה, איזה סוג רהיטים כדאי לקנות? הרי נצטרך לאחסן את הרהיטים הנוספים עד לאירוע הבא.

 

התשובות לשאלות הללו, תלויות בגודל החצר, תדירות עריכת מסיבות פרטיות ואפשרויות האחסון הקיימות. מכיוון שחגיגות ביתיות מתרחשות מדי פעם, מומלץ לרכוש ריהוט גן לאירועים האלה ולא לשוכרו. שכירת ריהוט גן לאירועים הופכת למשתלמת אך ורק כאשר מדובר במסיבה חד פעמית, או, כאשר אין בנמצא שום אפשרות אחסון. אבל, אם חושבים לטווח הרחוק, רכישת פריטי הריהוט מומלצת בשל חיסכון של כסף, זמן ומשאבים אחרים.

עצות לרוכש הנבון

בואו נחשוב יותר לעומק על סוג הרהיטים שרצוי לקנות לצורך אירוע כזה

כמובן שנזדקק לשולחנות וכסאות בכמות מספקת עבור כל האורחים ויתכן גם שנזדקק לחיזוק התאורה, לאמצעי הגנה בפני השמש (אם האירוע נערך בשעות הצהריים או אחה"צ), או לכיסויים ראויים כדי להגן על מערכות הישיבה הקיימות מפני אצבעות צעירות היוצרות עליהן כתמים. כאמור, מגוון הפתרונות הקיים בשוק הוא גדול למדי, ואם נקפיד לרכוש פריטים מתקפלים, קלים לאחסון וכאלה שאינם תופסים מקום רב, נוכל ליהנות מהם במסיבות ובאירועים רבים פעמים נוספות בעתיד.

תמונה ללא תיאור

 

שולחנות נפתחים – אחרי גודל השולחן, הדבר החשוב בשולחן נפתח הוא מנגנון הפתיחה שלו. זו הסיבה שכדאי לרכוש את השולחן ישירות בחנות ולא דרך האינטרנט. הגיוני יותר להתייעץ במקום לגבי השולחן המתאים ולנסות לפתוח ולסגור אותו בחנות באופן עצמאי (כך תוודאו שלא תזדקקו לשירותיו של מהנדס בדקה התשעים). החומר ממנו עשוי השולחן חשוב גם הוא. שולחן שישמש אתכם לאירועים בלבד, אמור להיות עשוי מחומר קל יחסית, מאחר ואתם ממילא מתכוונים לאחסן אותו לאחר האירוח. אלומיניום יהווה פתרון בשל היותו חזק, קל משקל וניקוי ועמיד לאורך שנים. אפשרות נוספת היא רכישת משטחי שולחן העשויים ורצליט. הוורצליט עשוי סיבי עץ צפופים עם מעטה פלסטיק נוקשה, ההופך אותם עמידים בפני כל פורענות ונזק כמעט.

 

כסאות – פלסטיק, כבר מזמן אינו מילה גסה בכל הקשור לריהוט גן. נכון שאולי תעדיפו רהיטים העשויים חומרים טבעיים לריהוט הגן הקבוע, אך אין כמו כסאות פלסטיק מעוצבים כפתרון למסיבות. מעבר להיותם קלים לניקוי ועמידים, היתרון של כסאות פלסטיק הוא באפשרות הצבתם האחד על גבי השני באופן שאינו תופס מקום רב כשאתם מאחסנים אותם. כסאות אלומיניום מרופדים בבד טקסטלין, יהיו גם הם בחירה טובה ,כשמדובר בריהוט גן המיועד לאירועים. כשתזמינו את ילדי גן דיצה למסיבת יום ההולדת אצלכם בחצר, תרגישו הקלה על שהזאטוטים אינם ישובים על כסאות הראטן המרופדים בכותנה מצרית משובחת.

 

תאורה – יתכן ותאורת הגן הקיימת שלכם טובה דיה גם עבור אירוע, אולם במרבית המקרים, מדובר בתאורה רומנטית ורכה, שבעת האירוע תהיה חשוכה מדי. גם כאן, קיים פתרון נוח בדמות לפידים או עששיות, אשר אינם תופסים מקום רב ויהוו תוספת לתאורה הקיימת, מבלי לגרוע מהאווירה הרומנטית והרגועה.

 

הגנה מפני השמש – אם אתם בעלי חצר או גן, סביר להניח שיש לכם שמשיה אחת או שתיים ואולי גם גג מקורה בחלק מהשטח. למרות זאת, וגם אם האירוע שלכם מתרחש בשעות אחר הצהריים, השמש הישראלית עלולה להיות חזקה דיה כדי להפריע. אירוע רב משתתפים דורש הצללה רחבה יותר מהרגיל, הרי לא תרצו לסכן אף אחד מהמוזמנים במכת שמש. גם כאן, מגוון פתרונות ההצללה מספק ורחב. סוכך מתקפל, יעשה את העבודה ובגדול. סוככים רצויים יהיו כאלה הניתנים לקיפול, אחסון והתקנה קלה. קיימים בשוק סוככי מפרש יפיפיים ומעוצבים שיוסיפו לאווירה ויתנו צל בשפע, מבלי שתצטרכו להתקין עבורם תשתית מיוחדת.

 

כיסויים – במידה והאורחים שלכם צעירים מאד, גם אם רכשתם ריהוט מיועד לאירועים, הרי לא תוכלו להגביל אותם מלהשתמש בריהוט הגן הקבוע שלכם. מומלץ בשל כך לרכוש כיסויים למערכות הישיבההקבועות הקיימות בגן. כיסויים אלה העשויים מבד הדראלון יגנו על הרהיטים בצורה מושלמת. כיסויי הדראלון מוצעים בצבעים רבים, עיצובים שונים ושלל דוגמאות, וישמשו אתכם לא רק בעת עריכת אירועים. כדאי לקנות אותם בכל מקרה – מעבר למראה האסטטי שלהם, טוב לשמור על הקיים בכל חודשי השנה ולא רק בנסיבות מיוחדות.

לסיכום

נכון שבניגוד לשכירת ריהוט גן לאירועים, רכישתו מאלצת אותנו חשיבה מרובה, מעט עבודת רגליים והקצאת תקציב ומקום אחסון, אבל עם התוצאות קשה להתווכח ואת העבודה הזו – תצטרכו לעשות רק פעם אחת. החל מהאירוע השני, תצטרכו רק לזכור איך פותחים את השולחן ותוכלו מיד להתחיל בבישול.