באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

המלצות לשמירה על ריהוט גן

המלצות לשמירה על ריהוט גן

בואו נתחיל מהשורה התחתונה – ריהוט גן שאיננו מטופל באופן המתאים לו ובתדירות הנדרשת, נראה מוזנח, ואף עלול להוות סכנה אמיתית למשתמש בו. אחרי שזה נאמר, ניקח צעד אחד אחורה, ונראה, בעצם, מה כולל טיפול בריהוט גן וכיצד שומרים על רהיטי הגן העשויים מחומרים שונים בין שימוש אחד למשנהו, בין עונה אחת לרעותה.

איך תתחזקו את ריהוט הגן שלכם?

אנחנו מתייחסים אל ריהוט גן כאל מקשה אחת, אבל, למעשה, ישנם חומרי גלם שונים הנפוצים בשימוש וכל אחד כמעט מהם דורש טיפול מיוחד המתאים לו, על מנת לשמור על הרהיטים העשויים ממנו לאורך זמן. בנינו כאן עבורכם מדריך מקיף, העוסק בחומרים הנפוצים מהם עשויים רהיטי הגן ובדרך האולטימטיבית לשמירה עליהם במצב הטוב ביותר שניתן.

 

ריהוט גן עשוי עץ

רהיטי עץ נחשבים לכאלו הדורשים את ההשקעה הרבה ביותר מכל סוגי ריהוט הגן, וזאת, משום שהם רגישים לכל אחת מהעונות (השמש הישירה בקיץ והגשם בחורף), לשינויים מזג האוויר, ללחות, לטרמיטים, ובעצם – למה לא. עם זאת, ולמרות כל רגישויותיהם הרבות, הם נחשבים לאחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר, כך שסביר להניח שהסגנון והיופי שהם משווים לגינה מחפים על כל הטרחה שמסביב. טיפול תקופתי בריהוט גן עשוי עץ יכלול ניקוי הרהיט בצורה יסודית מכל לכלוך, שומן או לשלשת ציפורים שבקה בו. לעיתים, שטיפה בצינור תספיק לכך, בפעמים אחרות, מים פושרים מסובנים קלות בסבון כלים וסקוטש יעשו את העבודה. ריהוט גן מעץ מלא צריך להעביר תחושה חלקה בנגיעה בו, לכן, עם העץ מחוספס, יש לשייף בעדינות רבה את האזור המחוספס בנייר לטש עד להחלקתו. השימון התקופתי של העץ, בהתאם לכמות השמש שהרהיט סופג ביומיום, נעשה בשמן המיועד לעץ. לחילופין, על מנת שלא להזדקק לטיפול השימון בתדירות גבוה, ניתן לצפות את הרהיט בלקה או לצבוע אותו בצבע המיועד לעץ, אבל יש לקחת בחשבון, כי בטיפול הבא תצטרכו לשייף את שאריות הצבע או הלקה מהרהיט, לפני מריחת השכבה החדשה. בכל טיפול יש לבדוק את מצב הברגים והמחברים שמחברים בין חלקי הרהיט השונים, לחזקם או להחליפם, במידה והתבלו.

 

ריהוט גן עשוי ראטן טבעי

ראטן טבעי אף הוא דורש טיפול מסור, ניקוי במטלית לחה, מעבר בחריצים שבין הסיבים במברשת שיניים רטובה, ניגוב במטלית יבשה ושימון הרהיטים בשמן מיוחד או מריחתם בלקה. הסיבה לכך היא, שסיבי הראטן הם חומר טבעי, וככזה, הם חשופים לנזקי שמים או קרני שמש ישירה עלולים ליצור בהם.

ריהוט גן עשוי ראטן סינטטי

רוב סוגי הראטן הסינטטי אינם זקוקים לטיפול מיוחד – שטיפה במטלית רטובה במים פושרים וסבון כלים עדין, והריהוט כמו חדש. עם זאת, יש לוודא כי ריהוט הגן עשוי הראטן שרכשתם מכיל חומר נגד קרני השמש. במידה ולא, התייחסו לריהוט בהתאם והגנו עליו מפני שמש ישירה.

ריהוט גן עשוי אלומיניום

לאחר הרחקת האבק מהריהוט נגבו את הרהיט בסמרטוט לח ורך ספוג במים פושרים ובנוזל כלים. במקרה של שומן ידיים קשה, תוכלו להניח סמרטוט ספוג בחומר הניקוי על המקום המוכתם ולהניח לכתם להתרכך. אל תשתמשו בסקוטשברייט! רהיטי האלומיניום הצבועים, צבועים בחומר מיוחד, אותו ניתן לקנות אצל אנשי מקצוע המתעסקים בחלונות ובפרופילי אלומיניום. במקרה של פגיעה בצבע המגן על החומר, יש לגרד אותו ולצבוע את האזור מחדש, על פי ההוראות המופיעות על הצבע.

ריהוט גן עשוי נירוסטה

זה שנירוסטה נקראת "פלדה בלתי מחלידה" עדיין לא הופך אותה לגמרי לבלתי מחלידה, אלא רק להרבה פחות חשופה לחלודה מהמתכות האחרות. ריהוט גן נירוסטה מנוקה במטלית לחה הספוגה בנוזל לניקוי שאיננו חריף או חומצתי. רוב הריהוט מסוג זה מגיע עם סוג ציפוי המשמש כהגנה מפני חלודה, אבל יש לחפש נקודות חלודה קטנות באזורים אסטרטגיים כמו בנקודות חיבור או בנקודות בהן הריהוט נוגע במים באופן קבוע או קיבל מכה. את הנקודות הללו יש לשייף בעדינות בנייר זכוכית עד להסרת החלודה, ולצבוע בצבע המיועד לנירוסטה.

ריהוט עשוי פלסטיק

בניגוד לשאר חומרי הגלם, פלסטיק איננו צובר עש, עובש, לחות או חלודה, ולכן, הטיפול בו קל מאד – העברת מטלית לחה מסובנת או שטיפה בצינור (להסרת אבק) ויבושם באוויר הפתוח. רוב רהיטי הפלסטיק מכוסים בשכבת הגנה נוגדת קרינה, לכן, לא מומלץ לשפשף אותם בסקוטשברייט.

ריפודים, כריות, מזרנים וטקסטילים למיניהם

במידה והריפוד של ריהוט הגן שלכם עשוי מחומרים סינטטיים, תוכלו לשטוף אותם בגיגית מים פושרים ולשפשף אותם במברשת רכה ובנוזל כביסה או כלים הלכלוך והכתמים שעליהם. אם הריפוד עשוי בד כביס, תוכלו לכבס אותם במכונת הכביסה בהתאם להוראות היצרן. בדים נוטים לדהות בשמש, ולכן, יש להחליפם אחת לכמה עונות ולאחסן אותם במקום מוגן משמש, בין שימוש לשימוש.

איך מאחסנים ריהוט גן?

כמו בתחומים רבים, גם בטיפול ברהיטי הגן, הדרך הטובה ביותר לטיפול היא חשיבה מקדימה ומניעת חשיפתם של רהיטי הגן לגורמים המזיקים להם. אחסונם באזור מקורה, שאיננו חשוף לשמש, גשם ורוחות וכיסוי רהיטי הגן בעת שאינם נמצאים בשימוש או במעברים בין העונות, יכולים לצמצם את הנזקים שנוצרים בסוגי ריהוט הגן השונים ולהאריך את חייהם במידה ניכרת. לא צריך להיות מבין גדול בריהוט בכלל או בריהוט גן בפרט, כדי לדעת שריהוט גן יעיל הוא ריהוט גן שמור.