באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

הכן גינתך לקיץ

הכן גינתך לקיץ

בקיץ הישראלי, בעבור ריהוט הגן זוהי העונה שלקראתה צריך להתכונן היטב. הנה כמה טיפים כדי לתחזק ולרענן את ריהוט הגן שלכם

ריסוס

בעצים ישנים נוטה להתפתח פייחת (שכבה שחורה הנוצרת על גבי ענפי העץ כתוצאה מחומרים המופרשים מכנימות). הפייחת מתעופפת בסביבת העץ ויכולה להכתים את רהיטי העץ בסביבתם. לכן, מומלץ בראשית הקיץ לרסס את עצי הגינה כנגד כנימות.

 

טיפול בעץ

עצים טבעיים דורשים בדרך כלל שימון קבוע, כדי להגן מפני התייבשות. בשמש ישירה למשל, מרבית סוגי העצים זקוקים לשימון ארבע פעמים בשנה. היוועצו באיש מקצוע מהו השמן שמתאים לסוג העץ שלכם ומהן אפשרויות הגוון השונות הקיימות.

 

כדאי לדעת כי הטיפול משתנה ונקבע על פי סוג העץ והמראה הרצוי. כך למשל, עץ טיק ללא טיפול נוטה להאפיר עם השנים – מראה שרבים אוהבים ומבקשים למעשה להגיע אליו.

 

בכל מקרה, יש להיזהר שלא למרוח את העץ בלכה. מריחת לכה אוטמת את העץ ולא מאפשרת לו לנשום ולקבל את מאפייניו הטבעיים. במקרים מסוימים, האיטום מוביל להתעקמות העץ.

 

ניקוי זכוכיות

שולחנות זכוכית דורשים הקפדה ספציפית. ראשית, את משטחי הזכוכית יש לנקות רק באמצעות ספריי ייעודי או באמצעות מטלית לחה ובכל מקרה, לא באמצעות אקונומיקה, מסירי שומנים למיניהם או חומרים חומציים.

 

משטח הזכוכית פועל בשמש ישירה כזכוכית מגדלת. כשגוף השולחן עשוי ראטן החימום הממוקד מאיץ את התייבשות החומר. לכן, מומלץ לשים מפה על משטח הזכוכית או כיסוי כשהשולחן לא בשימוש.

 

שמשיות

מבחינה בטיחותית, מומלץ לסגור שמשיות כשהן לא בשימוש.

 

בואו להתרשם ממגוון השמשיות שלנו

 

ריפודים

צבע הריפודים דוהה לאחר תקופה בשמש ישירה בשיעור של כ-10% לפי סוג האריג ורמת החשיפה לשמש. בריפודים בהירים הדהייה תורגש פחות עד בכלל לא, ואילו בריפודים צבעוניים היא תהיה מוחשית יותר. ניתן להשתמש בארגז מאוורר לאחסון הכריות או לחלופין, לרכזן באזורים מוצללים.

 

כדאי ומומלץ לרענן את מראה הריפודים על ידי כביסה בטמפרטורה של 30 מעלות או באמצעות ניקוי יבש. אין להשתמש במייבש כביסה.

 

התרשמו ממגוון הריפודים של גנים ושושנים

 

אווירה

 

שעות הלילה הן השעות הקסומות בחוץ. מזג האוויר מתקרר וניתן לסכם את היום באווירה רומנטית ונעימה. כדי לשוות לגינה אווירה נעימה בשעות הלילה כדאי להיעזר בעששיות, לפידים ונרות ארומטיים שמספקים מצד אחד אור נעים ומאידך מסייעים בהרחקת יתושים.

 

פינוקים

אם צריך להגדיר במילה אחת את מטרתה של הגינה, כנראה שפינוק תהיה המילה שנבחר. ולכן, ההכנה לקיץ מהנה צריכה לכלול גם את הפריטים הקטנים שהופכים את השהות בגינה לכיף גדול. יש כאלה שמיד יבחרו במסך טלוויזיה גדול ומערכת רמקולים נהדרת, אחרים יבחרו במיניבר מלא משקאות צוננים ועבור אחרים מיטת שיזוף עם סדין מגבת מפנק הוא הפינוק האולטימטיבי. כל אלה הם בעינינו חלק בלתי נפרד מהכנת הגינה לקיץ. 🙂