באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

איך בוחרים מטבחי גן?

איך בוחרים מטבחי גן?

העולם מתחלק ל-2 – אותם מתי-מעט, אנשי ה-DIY, אלה שרק תטילו עליהם פרויקט, הם מיד ישלפו את סרט המדידה, יתקעו את העפרון מאחורי האוזן, ישתחלו לתוך סרבל ג'ינס וישעטו קדימה (ויחושו מינימום מקגייוור), וממולם, יש את השאר, אנחנו, הרוב, האנשים שמעדיפים שמישהו אחר יתכנן, ינגר, ישבור, יטייח, ירצף ויסייד במקומם. ברוב המקרים, התוצאות תהיינה, פחות או יותר זהות, אולם בעוד שאנשי ה-DIY מתמקדים בחדווה שבעשייה, אנחנו, אנשי ה-DIFM (Do It For Me) נהנים מהתוצאה הסופית. שתי הדרכים לגיטימיות ומקובלות והבחירה ביניהן היא עניין של העדפה אישית. אבל (והנה מגיע ה"אבל" המסורתי), גם אנשי ה-DIFM צריכים שיהיה להם מושג כלשהו, אחרת, אותו חסכון בזמן (שהם משיגים כשהם אינם עושים זאת בעצמם), עלול להימחק כליל, כאשר ייגבו מהם מחירים מופרזים. כך, שגם אם בחרתם לרכוש מטבח גן, בכל זאת, תצטרכו לדעת מספר דברים בסיסיים על מטבחי גן, כדי לבחור את המטבח הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

מהם מטבחי גן?

מטבחי גן הם קונספט עיצובי, המאפשר לכם להעתיק את חללי הכנסת המזון והאירוח שלכם מהבית אל החצר או הגינה שלכם. כלומר, יש לכם מטבח לכל דבר (ואפילו יותר מוצלח מהמטבח הביתי שלכם, אם תשלבו בו ציוד מדליק וייחודי, כמו קגרטור או תנור פיצה מלבנים) אשר נמצא מחוץ לבית ומאפשר לכם לאכול את הארוחות שלכם באוויר הצח או לארח חברים לארוחה מיוחדת כמו ברביקיו, ערב פיצות ויין, ארוחת צהריים של פסטה וקיאנטי, ערב מסביב למדורת הפויקה, או כל מה שרק יעלה על דעתכם.

איזה ציוד מכילים מטבחי גן?

מטבחי גן מחולקים למספר אזורים לפי התכונות שלהם. למשל: האזור ה"חם" – בו ניתן למקם את הגריל, המעשנה, התנור, מתקני הצלייה וכל הציוד להכנת מזון אשר פולט חום, מול האזור ה"קר" – המכיל את המקפיא, מכונת הקרח, קגרטור, מקרר וציוד נוסף, אשר יש להרחיק אותו מהאזור החם, משום שהחום שפולט הציוד הממוקם בו עלול להעמיס שלא לצורך על צריכת החשמל ועל פעולתו של הציוד המקרר.

 

חלוקה נוספת היא לאזור "רטוב" אשר כולל את הכיור, משטח הכנת המזון וכל מה שכולל מים או לחות, מול אזורים בהם ישנם מכשירים הפועלים על חשמל ועלולים להיפגע מקרבה לרטיבות. חלוקה נוספת יכולה להיות לפי ייעודו של הציוד הממוקם בו, למשל, אזור הכנת המזון מול אזור האשפה (שביניהם, אנחנו מניחים שאין צורך להסביר מדוע יש להפריד ככל האפשר).

 

כפי שניתן להבין, אין רשימת ציוד אחת ויחידה המכילה את הציוד שהוא MUST עבור כל מטבחי הגן של כולם, כי לכל אחד מאיתנו ישנן העדפות משלו והגדרה משלו לדרך בה הוא רוצה לבלות את זמנו בנעימים במטבח הגן שלו.

שלושה טיפים מוצלחים לבחירה ותכנון של מטבחי גן

הימצאותם של מטבחי הגן בחוץ מכתיבה מספר תנאים, שחלקם, משתמעים מעצם מיקומו. למשל, בחירת החומרים מהם הוא עשוי. החומר הנחשב לפונקציונאלי ביותר כיום הוא נירוסטה (גם למשטח הכנת המזון וגם לציוד החשמלי) בשל עמידותו בתנאי מזג האוויר והתחזוקה הקלה שלו. עם זאת, אלה שאינם אוהבים את המראה המתועש המוסדי, יכולים לבחור בשימוש בחומרים אחרים (כמו עץ, אבן, קוריאן, בריקים, בטון וכד'), תוך התחשבות בעמידותם למזג האוויר ובהשקעה הנדרשת לתחזוקתם.

מיקום אזור הישיבה של האורחים או בני המשפחה הרעבים צריך להתחשב בשביל הזהב בין קרבה לאזור הבישול והכנת המזון (מה לעשות? אנחנו הישראלים אוהבים לראות את המזון שלנו בהתהוותו) לבין הידיעה כי אזור הבישול פולט חום, אשר עלול להיות בלתי נסבל למדי עבור מי שאיננו מכין את המזון (הוא חייב לעמוד ליד הגריל, האורחים לא), במיוחד בימי הקיץ הישראלי הלוהט. הפתרון יכול להגיע באמצעות ריהוט קל ומודולרי (כיסאות ושולחן שאינם מחוברים זה לזה) אותו ניתן להזיז בעת הצורך. כאן, יש לשים לב, כי לא מדובר בריהוט קל מידי, כי (אתם זוכרים?) זה ריהוט שנמצא ומאוחסן בחוץ כל ימות השנה, וריהוט קל או עדין מידי עלול לעוף בעת סופות החורף או להיהרס על ידי חפצים מתעופפים כענפים ופריטי ריהוט אחרים.

אם כבר הזכרנו את מזג האוויר, ברור שנדרשת התחשבות בו בעת הקמת מטבח גן – ציליה, גזיבו, שמשיות או קירוי קבוע יותר בימות הקיץ והשמש הקופחת, או, באזורים הקרים יותר (וגם בשעות הערב הסתווי) – מדורת גן מובנת, טאבון, פטריות חימום מופעלות על גז או מקור חימום אחר באזור הישיבה.

 

וטיפ קטן, לסיכום

אין לכם את כל התקציב הנדרש כדי לרכוש את "מטבח החלומות" שלכם? אין זאת אומרת שאתם צריכים לוותר על הרכישה של מטבח גן בסיסי כרגע. תוכלו לרכוש את הציוד ההכרחי כעת, תוך תכנון מקדים המותיר מקום לאלמנטים נוספים בעתיד. טיפ קטן נוסף בנוגע לכך: אם אתם נמצאים כרגע במצב שבו יש לכם מטבח בסיסי ואתם רוצים להרחיב ולצייד אותו, מומלץ לעקוב אחרי פרסומים ברשתות החברתיות ובפורומים, ישנן עונות של מבצעי הוזלה על ציוד וגם מכירות ציוד מיד שנייה, שיכולות לצייד את מטבח הגן שלכם בציוד המתאים, ולעשות זאת במחיר שיתאים לכיסכם.

 

לייעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אל המקצוענים