באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

ריהוט גן מאלומיניום או מעץ?

ריהוט גן מאלומיניום או מעץ?

בבואנו לרכוש ריהוט גן, סביר להניח כי נתלבט בין חומרי הגלם מהם הוא עשוי, בין אם מדובר בפינות ישיבה, שולחן אוכל, אמצעי הצללה, ספסל, נדנדה, מיטות שיזוף ועוד. שני חומרי הגלם הפופולאריים ביותר הם: עץ ואלומיניום.

ריהוט גן מאלומיניום או מעץ?

בבואנו לרכוש ריהוט גן, סביר להניח כי נתלבט בין חומרי הגלם מהם הוא עשוי, בין אם מדובר בפינות ישיבה, שולחן אוכל, אמצעי הצללה, ספסל, נדנדה, מיטות שיזוף ועוד. שני חומרי הגלם הפופולאריים ביותר הם: עץ ואלומיניום. במאמר זה ננסה לתרום לכם עוד ידע בכל הקשור לריהוט העשוי מעץ וכזה העשוי מאלומיניום, כך יהיה לכם פשוט יותר לבחור.

ריהוט גינה וחומרי גלם

מריהוט גינה נדרשות תכונות מיוחדות, בניגוד לריהוט אותו ממקמים בבית. רהיטים הנמצאים בגינה וחשופים בפני פגעי מזג אוויר, מזיקים שונים ועוד, חייבים להיות עמידים. ישנם כמה וכמה פרמטרים אליהם יש להתייחס בעת שאתם רוכשים ריהוט גן.

ריהוט גן מאלומיניום

ריהוט גן מאלומיניום הוא ייחודי, ולכן לא מעט לקוחות יעדיפו דווקא אותו. תכונות בולטות של אלומיניום: מכיוון שכאן מדובר במתכת קלה, היא גם גמישה ואפשר לעצב באמצעות אלומיניום ריהוט גינה בשלל צורות, דגמים ודוגמאות. למרות שמדובר במתכת קלה, היא פרקטית במיוחד, עמידה בפני תנאי אקלים משתנים, ולא פחות חשוב – היא חסינה מפני קורוזיה, כלומר ריהוט גן המיוצר מאלומיניום איננו מחליד. אם החלטתם כי אתם מעדיפים ריהוט מאלומיניום, אפשר לישון בשקט, ביצעתם החלטה נכונה.

מה באשר למראה?

גם כאן ריהוט מאלומיניום הינו ריהוט מנצח. רהיטי מתכת, יתאימו יותר לשוחרי העיצוב המודרני, וניתן לשלב גם בין ריהוט העשוי ממתכת וגם בין ריהוט העשוי מעץ, לקבלת מראה אקלקטי מרהיב. בהחלט ישנם בעלי גינות הבוחרים בשני חומרי גלם שונים ומשלבים ביניהם. המראה המתקבל הוא מרשים ביותר, ריהוט דומיננטי, המוסיף הרבה סגנון לכל חלל ושטח חיצוני. בהחלט אפשר גם לשלב בין המודרני לקלאסי יותר. העץ הוא בעל מראה כבד ומאסיבי, ואילו האלומיניום הוא קליל ובעל מראה מודרני.

תחזוקת רהיטי אלומיניום – האם זה מורכב?

בעת בחירת ריהוט גן מאלומיניום או עץ, חשוב מאוד לבדוק עד כמה קל או מסובך לתחזק אותו. אם מדובר בריהוט אשר יגזול לא מעט זמן ואתם אנשים עסוקים, בחרו ריהוט קל לתחזוקה. מכיוון שאלומיניום הוא חומר רך ועמיד, שום מזג אוויר לא ישפיע עליו, הוא כמעט ואיננו מצריך תחזוקה, זאת בניגוד לעץ, בו כן יש להשקיע עבודה, פעמיים בשנה לערך. אין שום צורך למרוח את האלומיניום בחומרים ייעודיים שיגנו עליו, אפשר לשמור על הריהוט באמצעות ניקוי מידי פעם עם מים.

יתרונות נוספים

מחירו של ריהוט גן עשוי ממתכת, איננו גבוה, כך שהוא נגיש כמעט לכל אחד, ניתן להתאים את העיצוב לכל לקוח ולקוח בנפרד, על פי רצונותיו ודרישותיו. מכיוון שזוהי מתכת קלה, אין זה מסובך להעביר את הריהוט ממקום למקום. לבסוף ריהוט אלומיניום, ניתן להציב בגינה גם כשהוא איננו מוצל.

 

ריהוט גינה מעץ

ריהוט גן עשוי מעץ, הוא בין הפופולריים והמבוקשים ביותר, אולם הוא שונה מהאלומיניום בכמה וכמה פרמטרים. אי אפשר להתעלם מיופיו הרב של העץ, אחד מחומרי הגלם העתיקים ביותר בו עושה האדם שימוש. רהיטי גן מעץ, הם בעלי מראה מהודר, קלאסי, מתאימים באופן מושלם לסביבה טבעית כמו הגינה. בנוסף, רהיטים מעץ הינם בעלי מראה יוקרתי ואלגנטי. זאת ועוד, לעץ עוד תכונות. סביר להניח שמי שירכוש ריהוט מעץ, מעדיף את הסגנון הקלאסי, וחומר גלם זה משרה אווירה של חמימות, ביתיות וכפריות.

שלל אפשרויות עיצוב

בדומה לריהוט מאלומיניום גם העץ הוא חומר אותו קל לעצב מכיוון שהוא גמיש, כך שגם כאן, אפשר להתאים באופן אישי את הריהוט על פי דרישת הלקוח. ריהוט עץ נועד גם לצביעה והיה ואתם לא מסתפקים בצבע העץ הטבעי.

תחזוקת רהיטי עץ

העץ הוא אמנם חומר גלם עמיד, אולם רגיש ביותר. כפי שהוסבר באשר לרהיטי אלומיניום, אם אתם קצרים בזמן ועסוקים מעל הראש, עדיף לרכוש רהיטי אלומיניום. אולם אם כן יש לכם זמן להשקיע בתחזוקת ושימור הריהוט, מידי שישה חודשים חשוב למרוח עליו שמן ייעודי, כך נשמור על הגוון המקורי של העץ, ורצוי כל שנה גם ללטשו. כדאי לדעת כי יש לשמור על העץ ולחזקו על דרך קבע. למרוח אותו עם לכה מיוחדת וחומרים שימנעו חדירת מזיקים אליו. המטרה היא שרהיטי העץ ישמשו אתכם לאורך זמן, ואם תנהגו נכונה, לא רק שלא תצטרכו לרכוש ריהוט חדש כל שנתיים שלוש, מראה העץ רק הולך ומשתבח עם השנים, אם תירצו – ממש כמו יין אדום. רצוי שהעץ לא יהיה חשוף לקרני השמש ולתנאי לחות או רטיבות.

מראה כפרי

מראם של רהיטי גן מעץ, טבעי יותר ובעל סגנון כפרי. הנה לכם הזדמנות לנפוש, מבלי לצאת מן הבית. גם לא חייבים לנסוע לצימרים על מנת לספוג את אותה האווירה, היא כאן אצלכם בגינה, ואכן באמצעות ריהוט עשוי מעץ, הגינה תשנה את פניה כליל. עם זאת, חשוב שגם שאר רהיטי הגן, גם הם יהיו עשויים מעץ, זהו שילוב מתבקש לשם יצירת הרמוניה בסביבה הטבעית.

מה עוד חשוב לדעת?

בררו מאיזה סוג של עץ עשוי הריהוט. ישנם סוגי עץ פחות מומלצים כמו אורן למשל, הוא אמנם מרשים במראהו ועלותו נמוכה בהשוואה לסוגי עץ אחרים, אולם הוא פחות עמיד ויותר רגיש. בדקו גם מיהו יצרן הרהיטים, אם מדובר בחברה זרה, רצוי לרכוש אותם מאחת כזו בה שוררים תנאי אקלים דומים לאלה שלנו.

מה באשר לעלויות?

גם עלות הריהוט, יש לה השלכות ישירות על בחירתכם. רהיטים מעץ הינם יקרים יותר מרהיטי מתכת, זהו פרמטר שיש לקחת בחשבון, וכמו כן העלות נקבעת על פי סוג העץ. והיה והחלטתם מראש, כי רק ריהוט גן מעץ מתאים לכם, תחזקו אותו כיאות, וכך הוא ישמש אתכם נאמנה לאורך זמן.