באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

הרשמו למועדון החברים!

הרשמו למועדון החברים של גנים ושושנים וקבלו 5% הנחה קבועה באתר!

להרשמה

איך לבחור את הגזיבו הנכון?

איך לבחור את הגזיבו הנכון?

קבועים או ארעיים, עשויים מקורות אלומיניום ומחופים בבד או בנויים מעץ, גזיבוז הם ההיי-לייט של הגינות המטופחות באמת. בניגוד לסוגי קירוי אחרים, גזיבו עומד על "רגליים" משלו, והוא איננו צמוד למבנה קבע (כמו פרגולות, למשל), מה שמאפשר לחלק גדול מהגזיבוז להיות ניתנים להעברה מנקודה אחת בחצר / גינה לנקודה אחרת בהם, על פי הצורך. אותם גזיבוז קבועים, שאינם ניתנים להעברה אף הם עצמאיים ואינם מחוברים למבנה, אולם, לרוב, הם עשויים מחומרים כבדים יותר (כמו עץ) ומחוברים לאדמה (באמצעות יציקת בטון או חפירת יסודות לעומק).

איזה סוגי גזיבו ישנם?

ככלל, כפי שניתן להבין, גזיבו מתחלקים בגדול לשני סוגים: הקבועים ואלה הניתנים לקיפול והעברה. יש לציין ולומר כי גם גזיבו מהסוג ה"ארעי" יותר נחשב ליציב ויעיל, אבל הוא מיועד בעיקר למקומות שאינם דורשים קירוי באופן קבוע, לחצרות שבהם אין שטח מספיק כדי להעמיד גזיבו או לאירועים מיוחדים (כמו מסיבת יום הולדת ביתית בחצר הבית, ברביקיו מזדמן בשבתות עם חברים וכד'). באופן טבעי, ישנם הבדלים מהותיים בין שני הסוגים, אשר היכרות איתם, תסייע לכם בעת בחירת הגזיבו המתאים לגינה / חצר שלכם.

 

החומר ממנו עשוי הגזיבו

גזיבו עשוי מויניל – גזיבו עשויים מויניל נחשבים למשתלמים ביותר מבחינת יחס עלות-תועלת, אבל, עמידותם נחשבת לנקודת התורפה שלהם, שכן הויניל נוטה להינזק על ידי השמש או הגשם. זוהי הסיבה, שלרוב, לא משתמשים בהם כגזיבו קבוע, אלא באופן נקודתי, בעת אירוח, אירועים מיוחדים וכד'.

גזיבו עשוי מתכת – באופן מסורתי, גזיבוז ששלדם עשוי מסוגי מתכות שונים מתכתבים באופן זורם יותר עם סגנונות העיצוב שמקורם בספרד או במדינות הים התיכון. חסרונם הגדול, הוא הצורך בצביעה מחדש לפחות פעם בשנה, על מנת למנוע מהחלודה להרוס אותם. יוצא דופן מכך הוא הגזיבו העשוי אלומיניות אל-חלד, המותאם לתנאי האקלים הישראלי, אשר תחזוקתו קלה ונוחה בהרבה.

גזיבו עשוי עץ – עץ משדר תחושת נוחות, חמימות וביתיות, ועולה בקנה אחד עם סגנונות העיצוב האירופאיים. אין זה מפתיע, כי דווקא הגזיבוז הבנויים מעץ נחשבים לגזיבוז הקבועים, מאחר ובטיפול נכון, הם יכולים לשרוד ולשרת אתכם במשך עשרות שנים. המבוגרים יותר מביננו יוכלו להיזכר בגזיבו הרומנטי אשר כיכב בסרט "צלילי המוזיקה" (אשר נמצא בפארק שליד ארמון הלברון Schloss Hellbrunn שבזלצבורג).

בחירת העיצוב של הגזיבו

לחלק מהגזיבוז גגות פתוחים-למחצה עם פתחים המאפשרים את ויסות מידת הצל שהם מספקים. לחילופין, הם יכולים להיות גם מקורים בגג עמיד למים להגנה על היושבים בהם מפני הגשם במזג אוויר גרוע. גזיבוז עשויים להיות בנויים אך ורק עם עמודים וללא קירות, או בעלי קירות נמוכים. העיצוב הראשון של הגזיבו דורש פחות עץ או מתכת, ואילו המבנה השני מאפשר הצבת ספסלים לאורך הקירות הפנימיים והתקנת אמצעים קבועים או זמניים להגנה מפני חרקים מעופפים (רשתות קבועות או כילות).

 

גזיבוז משושים וקבועים נחשבים לקלאסיים יותר מבחינת העיצוב, ולרוב, הם יהיו עשויים עץ, אשר כאמור, משרה עליהם את הנופך האירופאי-רומנטי שאנחנו מכירים.

 

סוג נוסף של גזיבו, הוא הפרגולה, אותה אנחנו מכירים מבוסתני אזורים כפריים. הפרגולות הקלאסיות עשויות עמודי עץ המחוברים ביניהם במסגרת עליונה, שבין פאותיה עוברות קורות עץ, והקירוי נעשה על ידי צמחים מטפסים, הממלאים את החללים שבין קורת העץ העליונות.

 

גזיבוז מתקפלים נחשבים לקלים ביותר להתקנה. הם קלים לפרשה וקלים לניוד, מה שהופך אותם להשקעה כדאית. הם מאפשרים לבעלי הגינה או החצר לשלב אותו בשטח העומד לרשותם, תוך האפשרות להזיז אותם ממקום למקום, על פי הצורך. רוב הגזיבוז המתקפלים עשויים מתכת ומקורים בויניל. מבחינת סגנון, הם עשויים להכיל פתחי רוח נוספים לאוורור, או אופציות להגבהה.

 

מה יותר משתלם: לבנות את הגזיבו שלכם בעצמכם או להיעזר בשירותיו של איש מקצוע?

הגזיבוז המתקפלים וארעיים אינם דורשים עזרת אנשי מקצוע בשום שלב. הם מגיעים כערכה ומורכבים על ידיכם, גם אם יש לכם שתי ידיים שמאליות וחוסר יכולת מוחלטת לקרוא או להבין שרטוטים. אם הצלחתם פעם אחת להרכיב פריט שקניתם באיקאה, המשימה הזו תהיה לגמרי קטנה עליכם.

 

הגזיבוז הקבועים העשויים עץ דורשים הרבה יותר מכך: הם דורשים יכולת תכנון, כישורי נגרות, כלים מתאימים, ועוד שורה ארוכה של גורמים, שלא כל אחד מאיתנו מסוגל (או רוצה) לעמוד בהם. נגר מקצועי יכול לעשות זאת בהצלחה מרובה, אבל, כמו תמיד, יש לכך מחיר, והוא גבוה למדי.

 

בין שני הסוגים הללו, מצויים הגזיבוז העשויים משלד אלומיניום עם או בלי קירוי טקסטלין. את אלה, אם תבחרו ויש לכם ידיים טובות, תוכלו להרכיב ללא עזרה מקצועית.

 

מספר טיפים אחרונים, לסיום:

כאשר מדובר בגזיבוז קלים וארעיים, יש לדאוג לעיגון נכון ומספק שלהם, כי הדבר האחרון שמתחשק לכם, זה לראות את הגזיבו שלכם פורש כנף ועף לו, באמצע אירוע.

 

כל אחד מסוגי הגזיבוז שהזכרנו דורש ריצוף, משטח בטון ישר או, לפחות, קרקע מפולסת ומיושרת.

 

התאימו את הגזיבו הנבחר לגודל השטח העומד לרשותכם, כמו גם לצורך שלכם בו. אין טעם להשקיע בבניית / קניית גזיבו קבוע ויקר, אם בכוונתכם להשתמש בו פעם בעשור, מצד שני, אם אתם עושים בגזיבו שימוש לעיתים קרובות, משתלם לכם להשקיע בגזיבו טוב ואמין, ולא לסמוך יותר מידי על עמידותם ויציבותם של הגזיבוז המתקפלים העשויים המתכת והויניל.

 

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר, פנו אל המקצוענים,גנים ושושנים.